عزاداری امام حسین(ع) منحصر به محرم نباشد
کد خبر: 4157785
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
سخنران هیئت خادم‌الرضا(ع):

عزاداری امام حسین(ع) منحصر به محرم نباشد

حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری با بیان اینکه اگر کسی بخواهد در دایره عبودیت قرار بگیرد باید در مجلس اهل بیت(ع) چهار بت شیطان، نفس، شهوت و دنیا را بشکند، گفت: در هفته دو ساعت را برای امام حسین(ع) کنار بگذارید تا زندگی‌تان به بار بنشیند؛ یک خانواده در طول سال احتیاج به هیئت دارد و این حضور نباید منحصر به دهه محرم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری، استاد حوزه علمیه، دوم مردادماه در هفتمین شب عزاداری دهه اول محرم هیئت خادم‌الرضا(ع) که در ورزشگاه حیدریان قم برگزار شد، گفت: تا لحظه آخر که خاتم‌الانبیاء(ص) در حالت احتضار قرار داشتند همواره می‌فرمودند که تنها راه نجات، تمسک به قرآن و توسل به عترت است.

وی افزود: کلمه صراط همیشه در قرآن کریم به‌صورت مفرد آمده است در حالی که در ضلالت و گمراهی به این‌صورت نیست، چراکه راه راست و الهی فقط یک راه است و آن هم با تمسک به کتاب خدا و توسل به اهل بیت(ع) ممکن است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سابقه روضه حضرت سیدالشهدا(ع) و برگزاری هیئت به حضرت آدم(ع) برمی‌گردد، ادامه داد: اولین روضه را خداوند گرفتند و اولین شرکت‌کننده‌ها هم حضرت آدم(ع) و همسرشان حضرت حوا بودند. حضرت آدم(ع) به نام مبارک اباعبدالله(ع) که رسید اشکش جاری شد و از خداوند سؤال کرد که این حسین(ع) کیست که تا نامش را بردم دلم لرزید؟ و پروردگار به جبرئیل دستور می‌دهد که روضه غربت اباعبدالله(ع) خوانده شود.

ظهیری با اشاره به اینکه حضرت خاتم(ص) مدام ذکر و فضایل و ذکر سیدالشهدا(ع) را داشتند، گفت: خاتم‌الانبیاء(ص) گاهی که روی منبر نشسته بودند، وقتی می‌دیدند اباعبدالله(ع) وارد می‌شوند بلافاصله از منبر پایین آمده و ایشان را به آغوش کشیده و بعد مجدد به منبر می‌رفتند.

وی ادامه داد: با ظهور حضرت ولیعصر(عج) سفره هیئت جمع نمی‌شود، غم و فراق اباعبدالله(ع) تمام نمی‌شود، البته ما هنوز درک واقعی از عاشورا نداریم و وقتی ایشان تشریف بیاورند تازه درک واقعی ما از عاشورا شروع می‌شود.

سخنران هیئت خادم‌الرضا(ع) تصریح کرد: من تعجب می‌کنم از آن جوان و خانواده‌ای که بدون درک روضه اباعبدالله(ع) و پیوند با مجالس اهل بیت(ع) و عاشورا بخواهد به درک حقیقت حیات برسد؛ خاتم‌الانبیاء(ص) اواخر عمرشان فرمودند قرآن و عترت دو بال پروازند برای رسیدن به حقیقت حیات و راه رسیدن به حقیقت حیات با توسل به اهل بیت(ع) و حضور در مجلس اباعبدالله(ع) است.

ظهیری با بیان اینکه در هفته دو ساعت را برای امام حسین(ع) کنار بگذارید تا زندگی‌تان به بار بنشیند، تصریح کرد: یک خانواده در طول سال احتیاج به هیئت دارد و فقط نباید منحصر در دهه محرم باشد، بلکه حداقل هر هفته یک‌بار باید در این مجالس حضور داشته باشد. اگر کسی بخواهد در دایره عبودیت قرار بگیرد باید در مجلس اهل بیت(ع) دست کم چهار بت شیطان، نفس، شهوت و دنیا را بشکند و تا زمانی که شکسته نشوند، این چهار بت در زندگی شما خدایی خواهند کرد. شیطان در کربلا عظمت خودش را به رخ شیطان کشید و آبروی انسان را خدشه‌دار کرد به نحوی که ۳۰ هزار نفر آن طرف ایستادند و شمشیر روی ۷۲ نفر کشیدند.

ظهیری اضافه کرد: شیطان کاری کرد که این ۳۰ هزار نفر، بچه شیرخوار را روی دست اباعبدالله(ع) دیدند، اما سنگ زدند و خندیدند و حتی اباعبدالله(ع) صدا زد اگر به من رحم نمی‌کنید به این بچه رحم کنید که درست مثل ماهی لب‌های خود را باز و بسته می‌کند که حرف ایشان تمام نشده بود که دید دستش تکانی خورد و گردن فرزند شیرخواره‌اش گوش تا گوش بریده شده است.

مژگان فرهنگیان

انتهای پیام
captcha