اجازه ندهیم خرافات به سنت‌های عزاداری وارد شود
کد خبر: 4157841
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

اجازه ندهیم خرافات به سنت‌های عزاداری وارد شود

معاون استاندار یزد بر ضرورت حفظ و احیای سنت‌های  اصیل عزاداری یزد تأکید کرد و گفت: احیای سنت‌ها منجر به نابودی خرافات می‌شود و نباید اجازه دهیم خرافات وارد سنت‌های عزاداری ما شود چرا که می‌تواند به اصل پیام عاشورا ضربه زند.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، دوم مردادماه در جلسه هماهنگی برگزاری اجتماع بزرگ هیئات مذهبی، با بیان اینکه برگزاری چنین تجمعاتی نشان‌دهنده قدرت و عظمت تشییع است گفت: استان یزد همواره یکی از استان‌های بی‌نظیر در زمینه عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) بوده و با حرکت بسیار خوبی که در سالیان اخیر در زمینه تجمع هیئات مذهبی شروع شده این مهم بروز و ظهور بیشتری داشته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دسته سقاها در این مراسم بیان کرد: این رسم، سابقه دیرینه در استان دارد که احیا شده و اکثر نوکران آستان امام حسین(ع) کار نوکری را از سقایی شروع کرده‌اند.

معاون استاندار یزد بر ضرورت حفظ و احیای سنت‌های اصیل عزاداری یزد تأکید کرد و گفت: احیای سنت‌ها منجر به نابودی خرافات می‌شود و نباید اجازه دهیم خرافات وارد سنت‌های عزاداری ما شود چرا که می‌تواند به اصل پیام عاشورا ضربه بزند.

وی در پایان از عموم مردم امام حسینی و هیئات مذهبی یزد برای حضور چشمگیر در این مراسم دعوت کرد.

یادآور می‌شود اجتماع بزرگ هیئات مذهبی یزد، از ساعت 17 امروز مصادف با هفتم محرم الحرام با حضور گسترده عزاداران و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) در حسینیه امیرچقماق یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha