استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای آزادسازی زندانیان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4157872
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای آزادسازی زندانیان خراسان‌جنوبی

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی گفت: طی محرم امسال با هیئت‌های مذهبی به توافق رسیده‌ایم که کمک‌های مردمی در ایام عزاداری امام حسین(ع) به سمت موضوع آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد هدایت شود.

غلامرضا حسین‌پور، مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبیغلامرضا حسین‌پور، مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص آزادسازی زندانیان به‌مناسبت ماه محرم اظهار کرد: در ششمین جلسه هیئت‌امنای ستاد دیه استان که با حضور اعضای هیئت‌امنا در محل دادگستری استان برگزار شد، ۲۰ پرونده با بدهی ۱۹۵ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از این پرونده‌ها ۱۱ زندانی بدهی مالی، هشت نفر مهریه و یک نفر دیه است که در جلساتی که با شکات این پرونده‌ها داشته‌ایم مبلغ ۱۲۱ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده است، تصریح کرد: آزادی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی حدود ۷۶ میلیارد ریال در دهه اول محرم امسال هدف‌گذاری شده که تاکنون چهار نفر آنان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی گفت: بدهی چهار زندانی آزاده شده حدود ۳۶ میلیارد ریال است که با کمک ستاد دیه کشور، گذشت شاکیان و اعطای وام پرداخت شده و شش نفر دیگر نیز با بدهی حدود ۴۰ میلیارد ریال در انتظار آزادی تا پایان دهه اول محرم هستند که امیدواریم همچون گذشته شاهد مشارکت پرشور خیران در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۱ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که عمده جرم آنها مهریه است و از این تعداد ۴۷ نفر بابت مهریه، ۲۰ نفر مالی، دو نفر نفقه و دو نفر هم به خاطر دیه در زندان‌ها به سر می‌برند، یادآور شد: امیدواریم تا پایان محرم بدهی این مددجویان از طریق اعسار، تسهیلات بانکی و کمک‌های مردمی ستاد دیه تأمین شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طی محرم امسال با هیئت‌های مذهبی به توافق رسیده‌ایم که کمک‌های مردمی در ایام عزاداری امام حسین(ع) به سمت موضوع آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد هدایت شود، یادآور شد: زمینه آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان در ماه محرم امسال با مشارکت خیرین و هیئت‌های مذهبی فراهم شده است.

انتهای پیام
captcha