بهترین کلیپ‌های نوحه‌خوانی و مداحی در لرستان انتخاب می‌شوند
کد خبر: 4157930
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
در قالب سوگواره «چلچراغ»؛

بهترین کلیپ‌های نوحه‌خوانی و مداحی در لرستان انتخاب می‌شوند

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از انتخاب بهترین کلیپ‌های نوحه‌خوانی و مداحی نسل نوجوان و جوان زیر ۳۰ سال در قالب سوگواره عاشورایی «چلچراغ» در استان خبر داد.

اعظم روانشاد، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، اعظم روانشاد، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، امروز، سوم مردادماه با اشاره به برگزاری سوگواره عاشورایی «چلچراغ» در دو بخش مداحی و نوحه‌خوانی گفت: دبیرخانه تخصصی نوحه‌خوانی و مداحی سوگواره عاشورایی «چلچراغ» زیر نظر معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: نوحه‌خوانی و مداحی از غنی‌ترین و کهن‌ترین سنت‌های عاشورایی در کشور و استان لرستان هستند که در این راستا دبیرخانه تخصصی نوحه‌خوانی و مداحی با هدف استعدادیابی و الگوسازی نسل نوجوان و جوان زیر ۳۰ سال اقدام به برگزاری سوگواره عاشورایی «چلچراغ» کرده است.

روانشاد ادامه داد: سابقه نوحه‌خوانی و مداحی در وصف امام حسین(ع) و واقعه عاشورا در استان لرستان و بین مردم و محلات مختلف این استان، بسیار دیرپاست و همین امر سبب شد که در راستای حفظ و پاسداشت این گنجینه شفاهی و معنوی و همچنین استعدادیابی و الگوسازی این سنت عاشورایی، معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در قالب سوگواره عاشورایی چلچراغ، برنامه انتخاب بهترین کلیپ‌های نوحه‌خوانی و مداحی را در دستور کار قرار دهد.

معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تأکید بر اینکه نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در رثای سرور و سالار شهیدان با توجه به عشق و ارادت ریشه‌دار مردم لرستان به اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع)، بسیار ارزشمند و نیازمند پاسداشت و الگوسازی است، اظهار کرد: برهمین اساس سوگواره عاشورایی چلچراغ آماده دریافت آثار شرکت‌کنندگان در بخش نوحه‌خوانی و مداحی است.

روانشاد اضافه کرد: دبیرخانه تخصصی نوحه‌خوانی و مداحی آماده دریافت کلیپ‌های تصویری شرکت‌کنندگان در این دو بخش است و آثار برگزیده پس از انتخاب به مرحله نهایی که با حضور داوران برجسته برگزار می‌شود، راه یافته و مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سوگواره عاشورایی «چلچراغ» در قالب ۱۴ دبیرخانه تخصصی در سطح استان لرستان فعالیت می‌کند، گفت: شرکت‌کنندگان در این بخش می‌توانند آثار خود را در قالب کلیپ تصویری ۵ دقیقه‌ای تا ۲۰ مردادماه جاری از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۳۵۹۵۵۴۶۸۶ ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت lorestan.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha