محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در کرمان اعلام شد
کد خبر: 4157981
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در کرمان اعلام شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اعلام محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی در کرمان، گفت: برای بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع)، تردد هرگونه وسایل نقلیه در روز تاسوعا و عاشورا در برخی خیابان‌های شهر کرمان ممنوع است.

محدودیت‌های ترافیکیبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی پلیس، سرهنگ اسماعیل خوشوقت، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با بیان اینکه برای بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و برقراری انضباط ترافیکی، تردد هرگونه وسایل نقلیه در روز تاسوعا و عاشورا در برخی خیابان‌های شهر کرمان ممنوع است، گفت: در محدوده حسینیه ثارالله، از حد فاصل میدان بسیج تا تقاطع پاسداران و بلعکس، در محدوده تکیه عباسعلی در خیابان فردوسی حد فاصل سه راه سپه تا سه راه پروین اعتصامی در مسیر رفت و برگشت و در محدوده تکیه فاطمیه از سه راه احمدی تا تقاطع طالقانی تردد وسایل نقلیه ممنوع است.

وی با بیان اینکه در محدوده تکیه قائم از سه راه احمدی تا سه راه قائم و بلعکس و در خیابان حضرت امام از سه راه سام تا تقاطع طالقانی نیز ممنوعیت تردد برقرار می‌شود، افزود: در محدوده میدان شهدا، ورودی از سمت خیابان شریعتی از مقطع سه راه چمران، از سمت خیابان امام از مقطع تقاطع میرزا رضا، مادر و ۱۷ شهریور و از خیابان شهدا از مقطع تقاطع انقلاب به سمت میدان شهدا نیز تردد ممنوع است.

سرهنگ خوشوقت تصریح کرد: در گلزار بین‌المللی شهدای کرمان نیز تردد وسایل نقلیه از پل گنبد جبلیه و بلوار شهید پرجعفری به سمت خیابان شهید یوسف اللهی تا میدان امام حسین(ع) و میدان امام حسین(ع) به سمت جنوب تا پارکینک و به سمت شرق و خیابان ضلع شرقی گلزار شهدا ممنوع اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در سایر شهرهای استان نیز بنا بر اولویت‌های حرکت و گردهمایی هیئت‌های عزاداری، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد وسایل نقلیه اجرا خواهد شد که از مسئولان هیئت‌های مذهبی و مسئولان ایستگاه‌های صلواتی انتظار داریم در برپایی محل ایستگاه صلواتی به مشکلات ترافیکی توجه کنند و افرادی را به‌عنوان انتظامات در نظر بگیرند تا در هنگام پخش نذورات از بروز ترافيك و راهبندان جلوگیری شود.

رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: با توجه به اينكه اغلب عزاداران ملبس به لباس تيره و مشكی هستند به آنها توصیه می‌کنیم حتماً در هنگام تاریکی هوا در عبور از معابر احتياط بيشتری داشته باشند. به خانواده‌ها نیز توصيه می‌شود هنگام حضور در مراسم مواظب کودکان خردسالان خود باشند و از ورود ناگهانی آنها به سواره رو خیابان جلوگيری كنند.

سرهنگ خوشوقت در پایان گفت: تعیین افرادی به عنوان انتظامات هیئت از موارد مهم و مورد تأکید مراسمات است تا با پوشیدن کاور شب رنگ مراقبت‌های ترافیکی را از عزاداران داشته باشند و از تمامی مسئولان هيئت‌های عزاداری می‌خواهيم در صورت تردد در معابر عمومی حتماً با پليس راهور منطقه خود هماهنگی کنند تا امنیت تردد در مسير آنها برقرار شود و سایر مردم و رانندگان عبوری هم دچار مشکل تردد نشوند.

انتهای پیام
captcha