برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی به مردم سپرده شود
کد خبر: 4159054
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی به مردم سپرده شود

با اشاره به بسترسازی مناسب مدیریت شهری در برگزاری مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: باید مراسم‌های ملی و مذهبی به مردم سپرده شود و مدیریت شهری تنها حمایت کرده و بستر برگزاری این مراسم‌ها را فراهم کند.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند، رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر مقدس قم ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) اظهار کرد: شرکت پرشور مردم انقلابی شهر قم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) نشان از علقه و توجه آن‌ها به اسلام و شناخت ابعاد قیام اباعبدالله(ع) دارد.

وی شرکت پرشور زنان را در مراسم عزاداری موردتوجه قرارداد و گفت: باوجود تلاش شبانه‌روزی دشمنان در بی‌احترامی به قرآن و زیرسوال بردن شعائر دین مانند حجاب و عفاف، اما مردم هنوز به اعتقادات خودباور داشته و پیرو اسلام و انقلاب هستند.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر مقدس قم تأکید کرد: حجاب و عفاف برای زنان ایرانی اهمیت و جایگاهی خاص داشته و هیچ تبلیغی نمی‌تواند آن‌ها را از باور‌ها و اعتقادات خود دور کند.

وی در ادامه اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر را موردتوجه قرارداد و گفت: حمایت‌های شهرداری و شورای شهر در برگزاری مراسم عزاداری باعث شده مردم با شور و شوق بیشتری در مراسم‌ها حضورداشته باشند.

نیازمند تأکید کرد: باید مراسم‌های ملی و مذهبی به مردم سپرده شود و مدیریت شهری تنها حمایت کرده و بستر برگزاری این مراسم‌ها را فراهم کند.

وی یادآور شد: زنده نگه‌داشتن شعائر اسلامی تنها از طریق مردم و به کمک مردم امکان داشته و دولت‌ها تنها باید در کنار مردم و هم پای مردم در این مراسم‌ها شرکت کنند و به مردم یاری برسانند.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر مقدس قم در پایان از اقدامات شهرداری تقدیر کرد و گفت: در روز‌های تاسوعا و عاشورا شاهد برگزاری برنامه‌های فرهنگی زیادی در مناطق بودیم که نشان از توجه مدیریت شهری به امر فرهنگ دارد.

انتهای پیام
captcha