جهاددانشگاهی در دستیابی به فناوری‌ها خط‌شکن است
کد خبر: 4159168
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی در دستیابی به فناوری‌ها خط‌شکن است

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی فارس با اشاره به توانمندی‌های جهاددانشگاهی گفت: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دسترسی به فناوری‌های دانش‌بنیان تنها ویژه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته است، در حالی که جهاددانشگاهی در بسیاری از حوزه‌ها خط‌شکنی کرده است.

محمدحسین شفیعی، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسین شفیعی، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی فارس امروز، 8 مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سال تأسیس جهاددانشگاهی، با اشاره به تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی به عنوان تجلی‌گاه علم، ایمان و عمل، گفت: گستره خدمات جهاددانشگاهی متنوع است و مباحث مختلفی از جمله پزشکی، نانو، فناوری، مهندسی و ... را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی محدود به پهنه و ناحیه خاصی نیست و در هر حوزه‌ای که نیاز کشور باشد ورود کرده است، افزود: به دلیل اینکه جهاددانشگاهی بر اساس نیازها پیش می‌رود و هم توان آموزش و هم اشتغال افراد را دارد، توانسته بخشی از دانش‌های عملیاتی شده خود را به منصه ظهور و نهایتاً اشتغال و فناوری برساند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی فارس ادامه داد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دسترسی به فناوری‌های دانش‌بنیان تنها ویژه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته است، در حالی که جهاددانشگاهی در بسیاری از حوزه‌ها خط‌شکنی کرده است.

شفیعی تأکید کرد: اگر جهاددانشگاهی خدمات خود را به افراد مختلف به ویژه جوانان ارائه دهد، این مهم تبیین خواهد شد که بسیاری از دانش‌ها و فناوری‌ها مربوط به کشورهای خاصی نیست، لذا جهاددانشگاهی می‌تواند در این باره هم پیشگام باشد.

وی همچنین به میزان ارتباط و تعامل این دانشگاه با جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: با توجه پتانسیل‌ها و توانمندی‌های علمی جهاددانشگاهی، مجوز راه‌اندازی مراکز جهاددانشگاهی در بحث آموزش، اشتغال و ارائه الگو به این نهاد داده شده است.

شفیعی در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان الگوسازی‌هایی مؤثر و فعالیت‌های امیدآفرین این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی را تقویت کرد، گفت: باید دستاورد و محصولات جهاددانشگاهی در کشور خریداری شده و در صورت نیاز به فناوری‌های پیشرفته‌تر، حمایت لازم انجام شود؛ باید متناسب با پیشرفت جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و ... به دستاوردها بها داده شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی فارس با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در پیشرفت دانش‌بنیان کشور، اظهار کرد: از آنجا که جهاددانشگاهی یک مؤسسه عمومی است و به دنبال مباحث مرتبط با بنگاه‌های اقتصادی نیست و از طرفی چون دولتی نیست که افراد از حالت رقابتی در آن خارج شوند، بنابراین کار کردن در چنین فضایی و رسیدن به موفقیت‌هایی که بر اساس تلاش جوانان و توکل به خداوند است می‌تواند شخصیت دانشجو را بسازد و افراد را به خودباوری برساند.

انتهای پیام
captcha