چهره شهر سرشار از معنویت و فرهنگ اصیل دارالعباده باشد
کد خبر: 4159246
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
امام جمعه یزد:

چهره شهر سرشار از معنویت و فرهنگ اصیل دارالعباده باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: چهره شهر باید سرشار از معنویت و فرهنگ اصیل دارالعباده باشد، به‌گونه‌ای که اقدامات غرب و دشمنان در زمینه اسلام‌هراسی در اذهان جوانان را خنثی کند.

دیدار رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با امام جمعهبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، هشتم مردادماه در دیدار مصطفی زارع‌زاده، رئیس جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اهمیت فعالیت در زمینه دینی گفت: در فضای مجازی فعالیت‌های زیادی در راستای انحرافات دینی از سوی دشمن در حال انجام است که باید در راستای مقابله با این موضوع، فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای به صورت برنامه‌ریزی شده انجام شود.

وی افزود: در اولین گام باید از مدارس و با استفاده از برنامه‌های مذهبی جذاب شروع کرد، مدرسه باید به عنوان جایگاهی برای تبلیغ و ترویج دین اسلام باشد. «هر مدرسه یک هیئت»، طرحی است که می‌تواند در راستای گسترش مباحث دینی در میان نسل جدید به خوبی عمل کند و در این زمینه باید دانش‌آموزان به عنوان افراد مؤثر در جامعه، نقش‌های مهم و بزرگ این طرح را ایفا کنند.

ناصری با بیان اینکه باید به قشر جوان بها داده شود، تصریح کرد: قشر جوان به عنوان قشری فعال در جامعه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند، زیرا این بها دادن و توجه کردن است که هویت‌سازی و شخصیت‌سازی را در این نسل به خوبی شکل می‌دهد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مراسم عزاداری امام حسین(ع) انسان‌ساز است، عنوان کرد: در این مجالس است که فرزندان ما الگوی مناسب خود را می‌یابند و با الگوگیری از آنها شخصیت و هویت خود را شکل می‌دهند. نباید از کنار اهمیت این مجالس به راحتی گذر کرد و تنها با برگزاری و یا شرکت در مراسم عزاداری احساس کنیم که بهره کامل را برده ایم؛ انسان‌سازی در این مجالس حسینی شکل می‌گیرد بنابراین باید قدر این سنت و این عزاداری‌ها را بدانیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه در سطح شهر و با استفاده از تابلوهای شهری در زمینه تبلیغات دینی می‌توان اقدامات زیادی انجام داد، گفت: با فعالیت منظم و برنامه ریزی شده تبلیغاتی و هنری می‌توان فضای شهری را به نور هدایت منور کرد و در این راستا و با بهره گیری از ایده ها و نظرات کارشناسی و روانشناسی می توان تأثیرگذار بود.

وی افزود: چهره شهر باید سرشار از معنویت و فرهنگ اصیل دارالعباده باشد، به‌گونه‌ای که اقدامات غرب و دشمنان در زمینه اسلام‌هراسی در اذهان جوانان را خنثی کند.

ناصری با اشاره به اهمیت امیدآفرینی تصریح کرد: در کنار فعالیت دینی و مذهبی شاد و جذاب، فعالیت‌های اجتماعی مانند امیدآفرینی نیز در سطح شهر انجام شود تا با عمل به وظایف اجتماعی، دینی و فرهنگی بتوانیم تصویر درستی از دین اسلام را به نمایش بگذاریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که خداشناسی، هویت دینی و هویت ایرانی اسلامی به صورت اصولی و روانشناسی شده در جامعه گسترش یابد تا هویت بدون ریشه غرب در این جامعه دیگر جایگاهی نداشته باشد.

ناصری عنوان کرد: حرکت امام حسین(ع) تنها یک حرکت نمادین نیست بلکه ابعاد مختلفی از درس‌های دینداری، آزادگی، هویت سالم و شخصیت دینی دارد که باید تمامی این ابعاد در جامعه و برای مردم تبیین شود.

مصطفی زارع‌زاده، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی مذهبی را به صورت مستمر انجام می‌دهیم تا اثرگذاری لازم را داشته باشد. مباحث دینی و ابعاد قیام امام حسین(ع) نباید تنها به ایام محرم محدود شود، بلکه باید در تمام محلات، مجتمع‌های آپارتمانی و کوچه‌ها درس‌های حسینی و معارف اسلامی بیان شود و این مهم را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha