تبیین دستاوردهای جهاددانشگاهی امیدآفرینی به دنبال دارد
کد خبر: 4159250
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

تبیین دستاوردهای جهاددانشگاهی امیدآفرینی به دنبال دارد

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به دستاوردهای این نهاد از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: نشر دستاوردهای این نهاد انقلابی باعث انجام جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه به خصوص برای نسل جوان خواهد شد.

بازدید رئیس جهاددانشگاهی فارس از سازمان بسیج علمی سپاه فجربه گزارش ایکنا از فارس، امیرحسین استقلال، رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز، 8 مردادماه در بازدید از سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر و دفتر خبرگزاری علم و فناوری شعبه استان فارس که به‌مناسبت فرا رسیدن چهل و سومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: جهاددانشگاهی و سپاه پاسداران هردو مولود انقلاب اسلامی هستند و مبدا مشترک، این دو مجموعه را برای خدمت‌رسانی به مردم در کنار یکدیگر قرار داده است از این‌رو امیدواریم همکاری موثر با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجرفارس گامی مهم در عرصه علم استان و در نهایت کشور با هم‌افزایی و توجه به نقاط قوت  برداریم.

وی افزود: با توجه به عملکرد و ماهیت جهاددانشگاهی به عنوان یک مرکز علمی، پژوهشی و فرهنگی، همکاری با رسانه‌های علمی بسیار اهمیت دارد چراکه نشر دستاوردهای این نهاد انقلابی باعث انجام جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه به خصوص برای نسل جوان خواهد شد.

استقلال با اشاره به در پیش رو بودن 16 مرداد ماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، تاکید کرد: جهاددانشگاهی در کشور را با پژوهشکده رویان، سلول‌های بنیادی و نانو تکنولوژی می‌شناسند بنابراین اگر بخواهیم خدمات جهاددانشگاهی در عرصه علم و ‌فناوری را بررسی کنیم متوجه خدمات ارزشمند، گسترده و کاربردی این نهاد انقلابی به مردم خواهیم شد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در فارس نیز از ابتدای انقلاب اسلامی تشکیل شد، اظهار کرد: اکنون با استعداد چند گروه پژوهشی در زمینه‌های علوم انسانی، ژنتیک و جامعه‌شناسی سلامت، مجموعه درمانگاه، مرکز مشاوره و دانشگاه و مرکز فناوری سلامت، مرکز ارزیابی تاثیر، مرکز افکارسنجی و به همراه ۴ رسانه ایکنا، سینا، ایسنا و بازارکار خدمات گسترده‌ای را در بخش‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی به جامعه ارائه می‌دهد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، فعالیت‌های فرهنگی این نهاد را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی فارس در ۱۲ دانشگاه استان دارای کانون دانشجویی است که با برگزاری رویدادهای فرهنگی ـ علمی نقش‌آفرینی می‌کند و در بخش آموزش‌های تخصصی اشتغال‌محور 17 مرکز در سراسر استان با توجه به نیاز بازارکار و جامعه به ارائه دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه مدت مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تجاری‌سازی محصولات فناورانه اقدامات خوبی توسط جهاددانشگاهی رقم خورده است، افزود: جهاددانشگاهی در حوزه ارتباط با صنعت با دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارتباط نزدیکی دارد و کار تجاری‌سازی برای عرضه محصولات فناورانه به خصوص در زمینه سلامت برای رفع نیاز جامعه و حتی صادرات محصولات بسیار مفید خواهد بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان فارس در پایان سخنان خود یادآور شد: امیدواریم با همکاری‌های مشترک با سایر نهادهای علمی ـ دانشگاهی به خصوص سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجرفارس خدمات ارزنده‌ای را به آحاد جامعه به ویژه نسل جوان و دانشگاهی ارائه کنیم.

انتهای پیام
captcha