دومین «موکب هنر» در کرمان برپا می‌شود
کد خبر: 4159433
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
به‌مناسبت ماه محرم

دومین «موکب هنر» در کرمان برپا می‌شود

به‌همت جمعی از هنرمندان استان کرمان و برای دومین سال متوالی «موکب هنر» با ۱۱ غرفه هنری در رشته‌های خوشنویسی، نگارگری و... از ۱۲ تا ۱۹ مردادماه در بوستان مادر کرمان برپا می‌شود.

نشست خبری اعضای موکب هنر کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، نشست خبری اعضای موکب هنر به‌مناسبت دومین دوره برپایی موکب هیئت هنر کرمان و تشریح برنامه‌های این موکب در ماه محرم و ایام اربعین امروز، ۹ مردادماه در حوزه هنری استان کرمان برگزار شد.

مهلا میرزایی، مدرس دانشگاه و عضو موکب هنر در این نشست با بیان اینکه این موکب متشکل از هنرمندان کرمان است و وابسته به هیچ نهادی نیست، گفت: فعالیت موکب هنر از سال گذشته و پس از شناسایی تعدادی از هنرمندان و با هدف عرض ارادات هنرمندان به ساحت امام حسین(ع) آغاز شد تا عاشورا و مفاهیم دینی را با زبان هنری معرفی کنند.

وی با بیان اینکه موکب هنر در ایام اربعین نیز فعالیت داشت، اظهار کرد: در اربعین سال گذشته حدود ۵۰ نفر از هنرمندان کرمان به مدت ۱۰ روز در مسیر پیاده‌روی مستقر شدند و فعالیت‌هایی در حوزه طراحی کاراکتر، عکاسی، پرچم‌های عهد(پرچم‌هایی که با اثر انگشت زائران کامل می‌شد) انجام شد که مورد استقبال خوب زائران قرار گرفت.

میرزایی تصریح کرد: فعالیت‌های موکب هنر محدود به ایام ماه محرم و صفر نیست و هر کجا که نیاز باشد تا هنرمندان متعهد و انقلابی پای کار باشند این موکب فعالیت می‌کند. امسال نیز در حال برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های موکب در ایام اربعین هستیم.

امین شجاعی، کارشناس فیلم‌سازی و یکی دیگر از اعضای موکب هنر نیز در این نشست ارتباط و عرض ارادت هنرمندان به دریای بیکران اباعبدالله الحسین(ع) و همچنین ارائه بی‌واسطه آثار هنری با محوریت امام حسین(ع) به مردم را از اهداف برپایی موکب برشمرد و اظهار کرد: دغدغه‌هایی که در این حوزه وجود داشت سال گذشته به منصه ظهور رسید اما این مطلوب کار ما نیست و هدف ما رسیدن به هیئت هنر است تا جایی برای مباحثه پیرامون هنر متعهد و انقلابی و عرض ارادت به امام حسین(ع) باشد.

وی با بیان اینکه ۱۵ نفر اعضای مرکزی موکب هستند و حدود ۸۰ تا ۱۰۰ نفر در موکب فعالیت دارند، گفت: ما آغازگر یک مسیر هستیم. موکب هنر و در ادامه هیئت هنر مدعی خلق اثر نیست و تنها هدف موکب عرض ارادت به امام حسین(ع) است لذا هر هنرمندی که تمایل داشته باشد تا زیر خیمه امام حسین(ع) کاری انجام دهد می‌تواند عضو موکب شود.

شجاعی ادامه داد: تلاش داریم بعضی از برنامه‌های موکب جدی‌تر از سال گذشته اجرا شود. در اولین دوره برپایی موکب، رادیو موکب به‌صورت خودجوش و با همکاری هنرمندان مختلف برنامه‌هایی را اجرا کرد اما امسال جدی‌تر به این موکب پرداخته می‌شود و شعرا، مجریان استانی، هنرمندان نمایش و نویسندگان به‌نام در این موکب فعالیت می‌کنند و سعی کردیم هنرمندان در رشته‌های گوناگون درگیر رادیو موکب شوند.

رقیه جدیدالاسلامی از دیگر اعضای موکب هنر نیز با بیان اینکه سال گذشته یک موکب با ۶ غرفه در بوستان مادر برپا شد، گفت: امسال تعداد موکب‌ها به ۱۱ غرفه خواهد رسید و غرفه‌ها در رشته‌های عکاسی، مهر لینو، طراحی استیکر، پرچم عهد، نگارگری، مهر برجسته(مهر نماز)، رادیو موکب، طراحی کاراکتر و خوشنویسی برپا می‌شوند. تمام خدمات موکب‌ها رایگان است و فعالیت موکب‌ها تنها ارائه خدمات نیست بلکه کار به‌صورت تعاملی با مردم و همچنین بچه‌ها پیش می‌رود.

گفتنی است، موکب هنر از ۱۲ تا ۱۹ مردادماه به مدت یک هفته از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در بوستان مادر کرمان برپا می‌شود و پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
captcha