رنگ‌آمیزی مدارس همدان به همت جهادگران بسیجی
کد خبر: 4159604
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

رنگ‌آمیزی مدارس همدان به همت جهادگران بسیجی

مدیرکل آموزش و پرورش همدان از تخصیص دو میلیارد تومان برای رنگ‌آمیزی مدارس استان خبر داد و گفت: رنگ‌آمیزی مدارس توسط جهادگران بسیجی انجام می‌شود.

رنگ آمیزی مدارسبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، محمود نقوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ مدرسه در طرح رنگ‌آمیزی مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و این اداره‌کل، دو میلیارد تومان بودجه برای این کار جذب کرده است که سهم هر مدرسه ۲۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه رنگ‌آمیزی مدارس حاشیه استان از اقدامات در دستورکار آموزش و پرورش است، افزود: این رنگ‌آمیزی کاملاً جهادی بوده، به‌طوری که رنگ توسط آموزش و پرورش خریداری شده و توسط نیروهای جهادی و بسیج دانش‌آموزی رقم می‌خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به وضعیت کمبود نیروی انسانی و فضاهای آموزشی در سال تحصیلی جاری گفت: اقدامات کمی و کیفی در این راستا صورت گرفته، رتبه‌بندی در سه سطح انجام می‌شود و خوشبختانه همدان جزء استان‌های پیشتاز در امر رسیدگی به اعتراضات بوده، به‌طوری که تاکنون به بیش از ۷۰ درصد اعتراضات رسیدگی شده است.

نقوی با اشاره به رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان بیان کرد: با تلاش و رسیدگی شبانه‌روزی همکاران، تا قبل از مهرماه، پرونده اعتراض ۱۲ هزار معلم استان بسته خواهد شد. پس از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، یک هزار و ۵۹۶ آموزگار ابتدایی و استثنایی برای مصاحبه معرفی شده‌اند که از این تعداد، ۶۵۰ آموزگار بعد از مراحل ارزیابی و گزینش جذب دستگاه تعلیم و تربیت استان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این ارزیابی در قالب ۱۹ کانون شامل ۱۱ کانون ویژه بانوان و ۸ کانون ویژه آقایان با گروه‌های ۱۵ نفره انجام می‌شود، افزود: هر گروه در روز شش نفر را ارزیابی می‌کنند که این نوع ارزیابی دقیق طی ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. در طول یک سال گذشته وزارت آموزش و پرورش قبول کرد که همدان مشکل نیروی انسانی دارد و جزو ۱۱ استانی قرار گرفتیم که با مشکل نیرو مواجه هستیم. خوشبختانه جذب نیروی سرانه استان همدان از ۱.۲ به ۲.۲ افزایش پیدا کرد و اگر این روند دو، سه سال ادامه داشته باشد مشکل کمبود نیروی انسانی حل خواهد شد.

نقوی در پایان گفت: امسال دو هزار و 200 معلم در استان بازنشسته می‌شوند که این تعداد در سال آینده به ۷۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha