اهدای خون جایگزین قمه‌زنی شود
کد خبر: 4159863
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

اهدای خون جایگزین قمه‌زنی شود

مدیرکل اداره انتقال خون استان قم گفت: تلاش ما بر این است که اهدای خون، علاوه بر تأمین نیاز بیماران در بیمارستان‌ها، بتواند به‌عنوان یک خدمت فرهنگی جایگزین قمه‌زنی شود و بدین ترتیب از رفتارهای موهن دشمنان که از هر دستاویزی برای ضربه‌زدن به اسلام استفاده می‌کنند، جلوگیری کرد. 

مهدی پهلوانی ستوده، مدیرکل اداره انتقال خون استان قممهدی پهلوانی ستوده، مدیرکل اداره انتقال خون استان قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: یکی از ارزش‌های والای انسانی، بحث اهدای خون است که این امر به‌عنوان یک فرهنگ انسانی و اسلامی، باید بیش از پیش مورد توجه واقع شود.

وی ادامه داد: طبق سنوات گذشته و براساس عملکرد چندین ساله در ایام محرم و صفر «پویش نذر خون» را در دست اجرا داریم. تلاش ما این است که این اقدام علاوه بر تأمین نیاز بیماران در بیمارستان‌ها، بتواند به‌عنوان یک خدمت فرهنگی جایگزین قمه‌زنی شود و بدین ترتیب از رفتارهای موهن دشمنان که از هر دستاویزی برای ضربه‌زدن به اسلام استفاده می‌کنند، جلوگیری کرد. 

مدیرکل اداره انتقال خون استان قم در خصوص همکاری با نهادهای دینی و فرهنگی در اجرای آئین نذر خون گفت: توقع و انتظار اداره انتقال خون از دستگاه‌های فرهنگی، قطعاً همواره همکاری و همفکری همه‌جانبه و مستمر است. دستگاه‌های فرهنگی و به‌ویژه صداوسیما، هیئت‌ها و خیرین، یاری‌دهندگان همیشگی ما هستند و امیدواریم تمامی دستگاه‌های فرهنگی در این عرصه پا به میدان بگذارند تا منش و امر ترویج فرهنگ «نذر خون» در میان مردم کشورمان همواره ثابت و باقی بماند. 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها در مناسبت‌ها و روزهای نام‌گذاری شده برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، ادامه داد: آنچه امروز شاهدیم این است که این اقدام، یعنی اهدا و نذر خون به‌صورت یک ارزش، درون دستگاه‌ها شناسایی شده است. 

پهلوانی به اهدای خون توسط خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار اشاره کرد و افزود: سازمان بسیج، جمعیت هلال احمر، هیئت‌ها، صداوسیما و بسیاری از دستگاه‌های دیگر همچون جهاددانشگاهی از جمله دستگاه‌های همراه و همکار ما هستند که در مناسبت‌های مختلف برای اهدای خون مراجعه می‌کنند. نکته حائز اهمیت در اینجا این است که نیاز به خون یک نیاز دائمی است و باید به‌صورت مستمر این اهدا شکل بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم که همه اهداکنندگان اگر چه در روزهای مربوط به مناسبت‌های خاص مراجعه می‌کنند اما در سایر ایام خصوصاً در فصول سرد سال یا روزهای انتهایی سال نیز ما را همراهی کنند. 

مدیرکل اداره انتقال خون استان قم در پایان با اشاره به تشکیل جمعیت قرآنی در اداره انتقال خون استان قم گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان انتقال خون یک معاونت جدید است که در ستاد مرکزی از انتهای سال گذشته شکل گرفته و کارهای مختلفی انجام داده است. در این میان برگزاری مسابقات قرآنی و شناسایی حافظان و قاریان قرآن نیز انجام شده و امیدواریم این امور با قوت و قدرت بیشتر جلو رود و بتواند بروز و ظهور مناسبی در سازمان انتقال خون داشته باشد.

گفت‌وگو از هدی‌سادات چاوشی

 

انتهای پیام
captcha