بنیاد صحیفه سجادیه به دنبال تقویت هویت دینی است
کد خبر: 4159864
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه:

بنیاد صحیفه سجادیه به دنبال تقویت هویت دینی است

حجت‌الاسلام عبدالواحد الهی‌نژاد گفت: صحیفه سجادیه به دنبال تقویت هویت دینی در جامعه است و اگر بخواهیم معارف دینی را تقویت کنیم باید تمامی ارگان‌ها به صورت ملی به ترویج معارف صحیفه توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبدالواحد الهی‌نژاد، قائم مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام عبدالواحد الهی‌نژاد، قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در نشست خبری اقدامات این مؤسسه در سال ۱۴۰۲ که امروز ۱۱ مردادماه در پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نکاتی که درخصوص صحیفه سجادیه باید توجه کرد این است که علاوه بر توجه به رویکرد فردی از رویکرد اجتماعی و تربیتی آن نیز بهره برد، امروزه در میدان ستیز با دین، جنگ روانی و تبلیغاتی به راه افتاده و در همین راستا باید از سرمایه‌های غنی مانند صحیفه سجادیه، برای تقویت هویت دینی و انقلابی بهره ببریم.

وی برپایی همایش‌ها و نشست‌های مشترک پیرامون نظام‌نامه صحیفه سجادیه را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: ارتباط با همایش‌ها و اجلاس‌های بین‌المللی و نیز تقویت تعاملات علمی و بهره‌گیری از ظرفیت ارزشمند نخبگانی مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع)، در تقویت و شکل‌گیری تعاملات منسجم در تبیین گفتمان صحیفه سجادیه بسیار مؤثر خواهد بود.

قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه گفت: این بنیاد کار‌های متعددی در سطح ملی و بین‌المللی دنبال کرده و باید برای اصلاح و تربیت جامعه و سبک دینی جامعه از معارف صحیفه سجادیه بهره بگیریم.

الهی‌نژاد گفت: با نهاد‌های ملی توافق‌نامه‌هایی در جهت ترویج فرهنگ معارف نورانی صحیفه تنظیم شده تا از ظرفیت‌ مجموعه‌های ملی استفاده شود، به‌عنوان مثال تفاهم‌نامه‌ای با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منعقد شده که دوره تربیت مربی برای طلاب ایرانی و خارجی برگزار کنیم که تاکنون ۴۵۰ نفر از خانواده‌های طلاب ثبت‌نام کرده‌اند.

قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شده که در ۱۶۰ حسینیه شهید در کشور، جلسات صحیفه‌خوانی و آشنایی با صحیفه برگزار شود و در آن معارف صحیفه با رویکرد تقویت فرهنگ ایثار و شهادت بیان شود.

وی اضافه کرد: متولیان بنیاد صحیفه مدنظر دارند که رشته تخصصی صحیفه سجادیه در حوزه علمیه راه‌اندازی شود که اقداماتی در این راستا انجام شده و سرفصل‌های مربوطه برنامه‌ریزی شده تا به معارف صحیفه توجه بیشتری شود و نخبگان و اساتیدی که در آینده تربیت می‌شوند، تبلیغ و ترویج صحیفه را دنبال کنند.

الهی‌نژ‌اد با اشاره به اینکه اساسنامه انجمن بین‌المللی خادمان صحیفه در حال تصویب است که در سطح ملی و بین‌المللی فرهنگ دعا و زیارات را ترویج کند، اظهار کرد: سایت آموزشی به‌صورت مجازی راه‌اندازی شده که تربیت مبلغ در این آموزش‌ها برنامه‌ریزی شده و هدف عمده این سایت این است که سبک زندگی دینی تقویت شود و برای رفع و کاهش مشکلات روحی و تفکرات انحرافی جامعه اقداماتی انجام شود.

قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با بیان اینکه بنیاد در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت حضور پیدا کرد، ادامه داد: تعاملاتی با رسانه‌ها در سطح رادیو و تلویزیون انجام شده و با ارگان‌ها و سازمان‌های تبلیغی هماهنگ شده که مبلغان در ایام تبلیغی در مساجد و هیئت‌های مذهبی توجه خاصی به صحیفه سجادیه داشته باشند.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی در خصوص صحیفه انجام شده و کتاب‌هایی تدوین و چاپ شده است. بنیاد صحیفه سجادیه تلاش کرده از افرادی که توجه خاصی یه صحیفه داشتند حمایت کند؛ نسخ خطی صحیفه نیز در حال گردآوری و احصاست تا به عنوان یک سندی برای این کتاب ارزشمند حفظ شود. این بنیاد در تلاش است تا هر سال دو ترجمه را به ۱۵ ترجمه موجود اضافه کند و با این کار بُعد ترجمانی کلام نورانی امام سجاد(ع) را گسترش دهد.

الهی‌نژاد با اشاره به اینکه امروزه در معرض تخریب عقیدتی فرهنگ و روانی دشمن هستیم تا آسیب‌هایی را به بدنه جامعه بزنند، گفت: برای حل این انحرافات دینی و اعتقادی در میان جوانان باید به معارف صحیفه سجادیه توجه شود، صحیفه سجادیه به دنبال تقویت هویت دینی است و اگر بخواهیم معارف دینی را تقویت کنیم باید تمامی ارگان‌ها به صورت ملی به ترویج معارف صحیفه توجه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha