کردستانی‌ها دهه اول محرم بیش از هزار واحد خون اهدا کردند
کد خبر: 4160027
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

کردستانی‌ها دهه اول محرم بیش از هزار واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان کردستان با اشاره به اینکه در مجموع هزار و 50 نفر موفق به اهدای خون خود در این ایام شدند، بیان کرد: از اهداکنندگان خون 934 نفر آقا و 116 نفر بانو بودند که خون‌های خود را برای بیماران نیازمند اهدا کردند.

محمدسیعد کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان

محمدسیعد کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با شاره به استقبال خوب عزاداران حسینی از نذر خون در ماه محرم گفت: دو تیم سیار انتقال خون استان کردستان در دهه اول محرم برای اجرای طرح «نذر خون» در شهرهای بیجار، سقز و سریش‌آباد مستقر شده و اقدام به جمع‌آوری خون‌های اهدایی خیرین استان کردند.

وی از مراجعه هزار و 192 نفر برای اهدای خون در این سه شهر اشاره کرد و افزود: در شهر سقر 600 نفر، در شهر بیجار 253 نفر و در شهر سریش‌آباد 339 نفر برای اهدای خون خود مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان با اشاره به اینکه در مجموع هزار و 50 نفر موفق به اهدای خون خود در این ایام شدند، بیان کرد: از اهدا کنندگان خون 934 نفر آقا و 116 نفر بانو بودند که خون‌های خود را برای بیماران نیازمند اهدا کرده‌اند.

وی افزود: در روزهای عاشورا و تاسوعا این تیم‌های انتقال خون در شهر سریش‌آباد مستقر شدند و در این دو روز 339 نفر برای اهدای خون خود مراجعه کردند که از این تعداد 304 نفر موفق به اهدای خون خود شدند.

کریمیان ادامه داد: در شهرستان سقز 530 نفر و در بیجار 221 نفر موفق به اهدای خون خد در ایام دهه اول محرم شدند، خیرین نه تنها در ایام ماه محرم در تمام فصول سال همواره با اهدای خون خود نیازمندان به خون را یاری داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 410 نفر از اهداکنندگان خون در ایام محرم بار اولی هستند، گفت: از این تعداد 91 نفر در سریش‌آباد، 114 نفر در بیجار 205 نفر در سقز خون خود را اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 15 هزار نفر مراجعه‌کننده به انتقال خون استان کردستان مراجعه کردند که 13 هزار نفر موفق به اهدا خون خود شدند که از این تعداد 12 هزار و 300 نفر آقا و 900 نفر بانو بودند.

وی در پایان یادآور شد: پنج هزار و 900 نفر از اهدا کنندگان در این مدت مستمر، چهار هزار و 300 نفر با سابقه و سه هزار و 50 نفر اهداکننده بار اولی بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha