آیین شبیه خوانی به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان در بابل
کد خبر: 4160073
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

آیین شبیه خوانی به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان در بابل

آیین شبیه خوانی به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان  در تکیه میر مقیم روستای درزیکلا نصیرایی بابل برگزار می‌شود.

پوستر آیین شبیه خوانی به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان در بابل

به گزارش ایکنا از مازندران، آیین شبیه‌خوانی به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، به معین‌البکایی فضل‌الله عنایتی، از 14 الی 20 مرداد، در تکیه میر مقیم روستای درزیکلا نصیرایی شهرستان بابل برگزار می‌شود.

در این شبیه‌خوانی ها فضل‌الله عنایتی، محسن جوادی، فریدون نظری، سینا جوادی، نادر یوسفی به عنوان شبیه‌خوانان اولیاخوان به ایفای نقش می پردازند. طاها ابراهیمی به عنوان بچه خوان و غلامحسن یوسفی، یاسر قدمی و احمدرضا بازریار به عنوان شبیه‌خوانان اشقیاخوان در این شبیه‌خوانی ها حضور دارند.

همچنین آیین شبیه‌خوانی دیگری به مناسبت یادبود پیشکسوتان تعزیه آمل «سقا مصفا»، «مسلم ذاکری» و یادمان شهدای روستا تجن جار شهرستان آمل، در این روستا برگزار می‌شود.

در این شبیه‌خوانی‌ که به معین‌البکایی حمید هاشمی، از 19مرداد ساعت 20:30 به مدت یک هفته در گلزار شهدای روستا تجن‌جار شهرستان آمل برگزار می‌شود، شبیه‌خوانان امیرحسین کارگزار، علی‌اکبر زارعی، امیرعلی صادقی و سیدعلی‌اصغر هاشمی‌نسب به عنوان شبیه خوانان بچه خوان به ایفای نقش می‌پردازند.

شبیه‌خوانان علی حاجی زاده، مصطفی زارعی، حمید هاشمی، مسلم رضوانی، امیر حسین فتحی و سیدرضا حسینی به اولیاخوانی می پردازند. سعید شفییان رضوانی، سهیل خیری، جواد تجن جاری و سیدمحمدرضا محمدی، به عنوان شبیه‌خوانان اشقیا‌خوان یاری‌گر این شبیه‌خوانی‌ها هستند. اصغر کرم‌زاده به عنوان مسئول موسیقی و نوازنده شیپور در این شبیه خوانی‌ها همکاری دارد.

انتهای پیام
captcha