آغاز رقابت‌های بخش آوایی مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی + صوت
کد خبر: 4160335
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
باقری خبر داد:

آغاز رقابت‌های بخش آوایی مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی + صوت

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از آغاز رقابت‌های بخش آوایی مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان از فردا، 15 مرداد خبر داد.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور از فردا، 15 مرداد در بخش آوایی در مشهد مقدس آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید: 


وی با اشاره به اینکه مسابقات در مرحله مقدماتی به صورت غیر حضوری با رقابت قریب به دو هزار و 600 نفر در دو بخش آوایی و پژوهشی انجام شد، ادامه داد: این مسابقات در فینال بخش آوایی در رشته‌های قرائت، حفظ قرآن، اذان و مداحی(ویژه پسران)، دعاخوانی(ویژه دختران)، همخوانی و مدیحه‌سرایی با راهیابی قریب به 500 دانش‌آموز برگزار می‌شود.

باقری با اشاره به جزئیات افتتاحیه اضافه کرد: پس از پذیرش، دانش‌آموزان در دو نوبت بعد از ظهر به حرم رضوی مشرف می‌شوند. سپس زیارت دسته‌جمعی انجام و نماز مغرب و عشا در حرم اقامه می‌شود و آیین افتتاحیه از ساعت 20:30 با دعوت از مسئولان قرآنی کشوری در اردوگاه ثامن‌ا‌لحجج(ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به تقارن برگزاری مرحله نهایی با ایام محرم، استیج برگزار مراسم افتتاحیه و جزئیات برنامه در قالب هیئت دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است که گروهی از دانش‌آموزان پسر با حضور در جایگاه و منبر در نظر گرفته شده به اجرای برنامه مذهبی و دعوت از سخنرانان خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: بخش عمده این رقابت‌ها با توجه به نوآوری این دوره از مسابقات و تبلیغات محیطی در شبستان‌ها و فضای دارالقرآن حرم به منظور بهره‌مندی بهتر و بیشتر زائران و مجاوران حرم رضوی با قضاوت 50 داور ملی و بین‌المللی به تفکیک رشته‌ها انجام خواهد شد. همچنین اختتامیه این دوره از مسابقات صبح سه‌شنبه، 17 مرداد برگزار می‌شود.

کد

یادآور می‌شود، رقابت دانش‌آموزان در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در بخش پژوهشی به میزبانی کرمانشاه از 28 مردادماه و با راهیابی قریب به 600 دانش‌آموز انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha