عملکرد جهاددانشگاهی دلگرمی نخبگان برای فعالیت در کشور است
کد خبر: 4160356
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
جهاد دانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

عملکرد جهاددانشگاهی دلگرمی نخبگان برای فعالیت در کشور است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به مهاجرت برخی نخبگان به خارج کشور اشاره کرد و افزود: عملکرد خوب نهادهایی مانند جهاددانشگاهی سبب ماندگاری نخبگان بیشتری در داخل کشور خواهد شد.

حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان و علی مصفی راد رئیس جهاد دانشگاهی سمنان

به گزارش خبرنگار ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان، امروز، ۱۴ مرداد با حضور در جهاددانشگاهی استان در بازدید از این نهاد انقلابی گفت: اگر امروز کشورهایی مانند چین، امریکا مدعی قدرت در جامعه جهانی هستند به واسطه سلطنت علم و توجه به علوم مختلف است.

امام‌جمعه سمنان به نگرش ویژه اسلام به اهمیت علم و دانش اشاره کرد و افزود: در آموزه‌های دین اسلام تأکیدات ویژه‌ای بر اهمیت و جایگاه علم و عالمان شده است.

تنوع طرح‌های جهاددانشگاهی مثال‌زدنی است

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی نهادهای انقلابی مانند جهاددانشگاهی ثابت کردند که «ما می‌توانیم»، یادآور شد: رهبر انقلاب بارها بر توانایی جوانان انقلابی تأکید کردند که توجه ویژه ایشان به جهاددانشگاهی گویای ظرفیت‌ها و پتانسیل بالای این نهاد و نیروهای جوان و انقلابی است.

مطیعی متذکر شد: تعدد و تنوع طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان جهاددانشگاهی در قیاس با سال قبل با افزایش کمی و کیفی روبرو است، خود گویای حرکت روبه جلو در این نهاد برآمده از انقلاب اسلامی است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی باید به سمت اجرایی شدن طرح‌های جدید و کارهای بر زمین مانده برود افزود: جهاددانشگاهی چه در سطح ملی و چه در سطح استان از توان و ظرفیت قابل توجهی برخوردار است.

وی عملکرد خوب نهادهایی مانند جهاددانشگاهی را موجب ماندگاری نخبگان بیشتر در داخل کشور برشمرد و اظهار کرد: همکاری جهاددانشگاهی با نخبگان و دانشمندان استانی نمودی از رویکردهای موفق در این نهاد انقلابی است.

حجت‌الاسلام مطیعی افزود: یکی از توفیقات بزرگ جهاددانشگاهی این است که موجب امیدوارتر شدن این نخبگان و استعدادهای جوان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جهاددانشگاهی امیدبخشی به جوانان در عمل اتفاق افتاده افزود: با وجود کارهای بزرگی که در دوران پس از انقلاب اسلامی در نهادها و دستگاه‌های مختلفی مانند جهاددانشگاهی اتفاق افتاده، اما هنوز هستند کسانی که از این کارهای بزرگ اطلاع ندارند، لذا باید دستاوردهای علمی کشور به درستی اطلاع‌رسانی شود.

کمبودها نباید مانع رشد شود

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه دانشجویان باید با فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی جهاددانشگاهی بیش از پیش آشنا شوند متذکر شد: نباید نبود امکانات یا کمبود آن مانع رشد و پیشرفت کشور شود.

وی به کمبود فضای فیزیکی در جهاددانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: با توجه به طرح‌های شاخصی مانند مرکز غربالگری سرطان‌های زنان، مرکز زخم دیابت که جهاددانشگاهی در سطح استان دارد، انتظار می‌رود که دستگاه‌های مسئول با تسهیل شرایط، زمینه را برای بهره‌مندی استان از این خدمات فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ورود به حوزه پیشگیری را بسیار ضروری دانست و افزود: راه‌اندازی مرکز غربالگری و درمان سرطان زنان جهاددانشگاهی در استان می‌تواند در این بخش نتیجه‎بخش باشد.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های متعدد قرآنی در جهاددانشگاهی استان گفت: با رفع مشکل فضای فیزیکی، راه‌اندازی مراکز جهاددانشگاهی استان، می‌تواند به فعالیت‌های قرآنی در استان رونق بیشتری ببخشد.

امام‌جمعه سمنان قرآن را کتاب هدایت برشمرد و افزود: در قرآن مجید نکات و اشارات علمی متعددی وجود دارد که بر این اساس ورود مراکز علمی جهاددانشگاهی به این بخش می‌تواند منشأ خدمات شایانی برای علاقه‌مندان به این بخش باشد.

یادآور می‌شود علی منصفی‌‎راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از طرح‌ها و برنامه‌های جهاددانشگاهی استان، از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان از جهاددانشگاهی استان قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی استان طرح‌ها و تولیدات علمی و فناورانه جهاددانشگاهی استان بازدید کرد.

انتهای پیام
captcha