شهدا؛ الگوی تمام‌عیار عاملیت
کد خبر: 4160369
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

شهدا؛ الگوی تمام‌عیار عاملیت

رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان گفت: عاملیت خاص انسان‌هایی‌ست که علاوه بر فعالیت بامعنا و اندیشیده، بر محیط پیرامونی خود نیز اثرگذارند و یکی از نمونه‌های شاخص این افراد در دوران ما، شهدا هستند که با فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های خود الهام‌بخش و مؤثرند.

تجدید میثاق اعضای واحدهای جهاددانشگاهی در اصفهان با آرمان‌های شهدابه گزارش ایکنا، جمعی از رؤسا، معاونان و اعضای واحدهای جهاددانشگاهی در اصفهان صبح امروز، 14 مردادماه با شهدای جهاددانشگاهی مدفون در گلستان شهدای اصفهان تجدید میثاق کردند.

در این مراسم که به‌مناسبت چهل‌وسومین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، جهادگران ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهیدان، به قرائت زیارت عاشورا، عطرافشانی و اهدای شاخه‌های گل به مزار مطهر شهدا پرداختند.

مهدی ژیان‌پور، رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان تجدید میثاق با شهدا را فرصتی برای یادآوری بعضی از فضایل انسانی مانند دگرخواهی و ایثار دانست و اظهار کرد: در علوم اجتماعی، مفهومی به نام عاملیت وجود دارد که نقطه اوج فعالیت یک انسان است. عاملیت فراتر از رفتار، کردار و کنش، خاص انسان‌هایی‌ست که علاوه بر فعالیت بامعنا و اندیشیده، بر محیط پیرامونی خود نیز اثرگذارند. به جرئت می‌توان ادعا کرد یکی از نمونه‌های شاخص این افراد در دوران ما، شهدا هستند که با فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های خود الهام‌بخش و مؤثرند.

وی افزود: امروز در محضر شهدا گواهی می‌دهم که ما نیز در جهاددانشگاهی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بر محیط پیرامونی‌مان به شکل مثبت و سازنده‌ای اثرگذار باشیم، با تمام وجود فعالیت کنیم و سازمانی واقعی و سربه‌زیر بسازیم؛ امیدواریم نتیجه، جهانی با کیفیت‌تر و انسانی‌تر برای فرزندان‌ این سرزمین باشد.

احمد پایداری، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان نیز در این مراسم ضمن اشاره به خاطراتی که خانواده شهید فرامرز آذری، از شهدای جهاددانشگاهی درباره وی نقل کرده‌اند، گفت: فعالیت شهید آذری در زمینه فنی و مهندسی بود و با انجام یک‌سری پروژه‌ها به پشتیبانی جنگ کمک می‌کرد. وی در دفتر جهاددانشگاهی اصفهان واقع در دانشگاه شهید چمران اهواز مشغول فعالیت بود و از جمله اقدامات شاخصی که انجام داد، مشارکت در ساخت پل‌های معلق بود. این سازه‌ها برگ برنده ما در عملیات گوناگون بود. شهید آذری با جود اینکه به فعالیت‌های فنی و مهندسی اشتغال داشت، شهادتش هنگامی اتفاق افتاد که به‌عنوان راننده بولدوزر مشغول کار بود.

یادآور می‌شود، جهاددانشگاهی به دنبال فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، در 16 مردادماه 1359 از سوی این ستاد به منظور تحقق اهداف انقلاب فرهنگی تأسیس شد. این نهاد دو وظیفه عمده انجام تحقیقات علمی و فعالیت‌های فرهنگی را بر عهده دارد و به‌عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی و خدماتی کشور شناخته می‌شود. شعاری که برای چهل‌وسومین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی انتخاب شده، «الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان» است.

انتهای پیام
captcha