جهاددانشگاهی مظهر تلاش‌های خستگی‌ناپذیر است
کد خبر: 4160489
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی مظهر تلاش‌های خستگی‌ناپذیر است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان سمنان با اشاره به اهداف ارزشمند جهاددانشگاهی در راستای تعالی و رشد جامعه اسلامی، گفت: جهاددانشگاهی مظهر تلاش‌های خستگی‌ناپذیر است.

حجت الاسلام کهساری

حجت‌‌الاسلام‌ رضا کهساری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان سمنان در گفت‌وگو با ایکنا، در آستانه فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی یکی از ده‌ها ارگان و نهاد متولد شده در انقلاب اسلامی است که با هدف مقدس ترویج فرهنگ دینی و ایجاد رابطه بین دانشگاه و صنعت و نیز توسعه در مراکز علمی و پژوهشی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت‌ها و مأموریت‌های مقدسی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده آن گذاشته، می‌تواند مأمن و پناهگاهی مورد اعتماد برای جوانان در حال تحصیل یا فارغ‌التحصیلان مخترع، پژوهشگر و یا صنعتگر باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان با بیان اینکه نقش جهاددانشگاهی در مسئله‌یابی در امور پژوهشی و صنعتی و سپردن آن به اهل پژوهش و صنعت در جهت حل مسائل می‌تواند نقش برجسته و واسطه‌ای مورد اعتماد بین دانشگاه و صنعت باشد، اظهار کرد: با عنایت به اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد برخاسته از دوران انقلاب اسلامی است مأموریت‌های آن توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف شده است.

کهساری یادآور شد: اهداف ارزشمندی در راستای تعالی و رشد جامعه اسلامی برای آن مقرر شده که در این راستا به نظر می‌رسد جهاددانشگاهی باید مظهر تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر در تقابل با طرح‌ها و مکرهای شیطانی دشمن باشد تا معنای حقیقی جهاد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند محقق شود.

این مقام عالی در دانشگاه‌های استان تلاش‌های جهادی جهادگران جهاددانشگاهی را ارزشمند برشمرد و متذکر شد: این نهاد انقلابی گام‌های بلندی را در راه محقق کردن اهداف تعریف شده برداشته اما برای رسیدن به قله مطلوب فاصله دارد که امید است با تلاش بیشتر جهادگران جهاددانشگاهی، جامعه اسلامی به‌ویژه جامعه دانشگاهی نظاره‌گر تلاش و موفقیت و درخشش بیشتر این نهاد ارزشمند باشد تا زمینه ایجاد و افزایش امید همراه با ایمان و عمل را در بین جوانان روز به روز بیشتر فراهم کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان سمنان با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی از ظرفیت بالایی برخوردار است خواستار معرفی بیشتر این نهاد به جامعه دانشگاهی استان شد. 

انتهای پیام
captcha