زندگینامه داستانی شهید حسین مقیمی‌زاده منتشر می‌شود
کد خبر: 4160504
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
به سفارش سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی

زندگینامه داستانی شهید حسین مقیمی‌زاده منتشر می‌شود

زندگینامه داستانی شهید حسین مقیمی‌زاده به سفارش سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی همزمان با هفته دفاع مقدس و با همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان منتشر می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی، همزمان با سالروز تشییع پیکر جهادگر شهید، حسین مقیمی‌زاده در سال ۱۳۶۷، نگارش زندگینامه داستانی وی در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان به پایان رسید.

شهید مقیمی‌زاده ۲۷ اسفندماه ۱۳۴۱ در بندر ماهشهر متولد شد. او تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی را در آبادان گذراند و زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد، دانش‌آموز سال سوم دبیرستان بود و بنا به وظیفه‌ای که احساس می‌کرد، مدرسه را ترک کرد و در جهاد سازندگی آبادان مشغول به فعالیت شد.

مقیمی‌زاده پس از اخذ دیپلم در جهاد سازندگی آبادان، در سال ۱۳۶۲ در رشته متالوژی دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرفته و در سال ۶۴ نیز در دفتر فنی پشتیبانی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در اهواز مستقر شد.

این دانشجوی جهادگر طرح‌های بزرگ نظامی از جمله هواپیمای تجسسی بدون سرنشین و دستگاه کنترل‌کننده اژدر زیردریایی را آماده می‌کرد. شرکت مستقیم در عملیات شکست حصر آبادان، تلاش‌های شبانه‌روزی‌ در نصب پل‌های خیبر و شرکت در عملیات بدر، والفجر ۸ و کربلای پنج، حکایت از سال‌ها حضور مستمر و مستقیم او در جنگ دارد.

مقیمی‌زاده در جبهه‌های جنگ سقایی می‌کرد، بی‌سیم‌چی بود و فعالیت‌هایی نظیر آپاراتی، مکانیکی، تراشکاری، ساخت آمپلی‌فایر برای تبلیغات جنگ و تعمیر وسایل برقی و الکتریکی را نیز بر عهده می‌گرفت.

او با دستگاه‌های سنگین مهندسی نیز کار می‌کرد و مدتی مسئول جذب و هدایت نیروی متخصص دانشگاهی در جبهه‌های جنوب بود. در نهایت نیز به‌عنوان مسئول چند پروژه مهم تا لحظه شهادت با فرماندهان تراز اول مهندسی جنگ در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در ارتباط مستقیم قرار داشت.

بالن ابابیل، لندکروز شنی‌دار، پل رودخانه‌های خروشان، منحرف‌کننده موشک، قایق مرداب‌رو، ماشین ضدشیمیایی، نفربر دوزیست و فرش باتلاقی از جمله مواردی بودند که شهید مقیمی‌زاده و همکارانش در جبهه پشتیبانی جنگ طراحی کردند و ساختند.

این شهید والامقام در عاشورای سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید و پیکرش سه روز پس از شهادت در زادگاهش به خاک سپرده شد.

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به سفارش سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی، نگارش مجموعه‌ای از زندگی‌نامه‌های شهدا و روایت دستاوردهای علمی کشور را در دستورکار خود قرار داده است. از این مجموعه، نگارش زندگی‌نامه شهید حسین مقیمی‌زاده که در دوران جنگ تحمیلی در جهاد دانشگاهی خدمت می‌کرد، در اولویت قرار گرفت و در قالب اثری داستانی به قلم نرگس نوری، از دانشجویان نویسنده همکار با معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تهیه و تدوین شد که توسط سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی چاپ و منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha