کتاب پارادایم‌های رهبری در سازمان‌ها منتشر شد
کد خبر: 4160599
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
به همت انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل؛

کتاب پارادایم‌های رهبری در سازمان‌ها منتشر شد

انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «پارادایم‌های رهبری در سازمان‌ها» را با رویکردی به حوزه علوم انسانی، به ویژه تئوری‌های مدیریت و رهبری در سازمان‌ها به‌صورت کاربردی با در نظر گرفتن رشته‌های مدیریت، حسابداری و اقتصاد منتشر کرد.

کتاب پارادایم‌های رهبری در سازمان‌هابه گزارش ایکنا از اردبیل، انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «پارادایم‌های رهبری در سازمان‌ها» را با رویکردی به حوزه علوم انسانی، به ویژه تئوری‌های مدیریت و رهبری در سازمان‌ها بصورت کاربردیبا در نظر گرفتن رشته‌های مدیریت، حسابداری و اقتصاد منتشر کرد.

این کتاب توسط احد نوروززاده، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی و رعنا کاظمی تالیف گردیده است که نگاهی کاربردی به استفاده از نظریه‌های موجود در حوزه رهبری و مدیریت برای سازمان‌ها داشته و همچنین برای تدریس دروس مرتبط با نظریه‌های سازمان و مدیریت در مقاطع تحصیلات تکمیلی و استفاده دانشجویان رشته‌های مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت اجرائی، مدیریت بازرگانی، حسابداری، مهندسی صنایع و اقتصاد قابل بهره برداری است.

این کتاب بر اساس پیشینه رهبری و مطالعات نگارندگان، تمامی نظریه‌های سازمان و مدیریت و رهبری را در سه دسته؛ نظریه‌های مربوط به فلسفه رهبری، نظریه‌های مربوط به مدل‌های رهبری و همچنین نظریه‌های مربوط به سبک‌های رهبری تقسیم‌بندی و بحث نموده است و نظریه‌های کلاسیک و نئوکلاسیک و نظریه‌های جدید پیرامون مدیریت و رهبری با رویکردی کاربردی نیز، مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

در تئوری‌ها و نظریه‌های رهبری و مدیریت، نگاه‌ها روی هم انباشته می‌شوند و در گذر زمان یکدیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهند، چون تئوری پردازان سازمان، با گذشت زمان ایده‌های بیشتر و بیشتری را که در این حوزه‌ی مطالعه ارائه می‌شود، می‌پذیرند. کتاب حاضر نیز تئوری‌های سازمان، مدیریت و رهبری در سازمان‌ها را با رویکردی کاربردی و در قالب پارادایمی جدید مورد نقد و بررسی قرار داده است.

در پارادایم‌های جدید رهبری، رویکرد‌ها و نظریه‌هایی که در تفاوت با نظریه‌های کلاسیک، به‌جای تاکید صِرف بر نشانه‌های رفتاری به‌عنوان سبک رهبری، به مبانی فکری و فلسفی رهبری و رفتار‌های مرتبط با آن توجه بیشتری نشان داده‌اند و بر این اساس بنا نهاده شده‌اند.

کتاب «پارادایم‌های رهبری در سازمان‌ها»، ۱۳۶ صفحه‌ای، در ۶ فصل تالیف شده است و به قیمت ۹۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha