استفاده از ظرفیت گردشگری مذهبی هزار و ۳۶۱ امامزاده و بقاع متبرکه مازندران
کد خبر: 4160691
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱

استفاده از ظرفیت گردشگری مذهبی هزار و ۳۶۱ امامزاده و بقاع متبرکه مازندران

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: از ظرفیت گردشگری مذهبی هزار و ۳۶۱ امامزاده و بقاع متبرکه مازندران به ویژه در روستاها استفاده بیشتری خواهد شد و ساماندهی ظرفیت‌ این اماکن در دستور کار قرار دارد. ‎

احمد توکلی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد توکلی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، 15 مردادماه در سفر به قائم‌شهر در زیارت و بازدید از بنا و محوطه امامزاده سیدابوصالح این شهرستان که به همراه استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان صورت پذیرفت، گفت: مازندران از ۲ هزار و ۵۰۰ آثار میراثی و تاریخی برخوردار است و ۷۷۰ اثر تاریخی مازندران تاکنون ثبت ملی شده است و برای ۹۰ اثر تاریخی دیگر برای ثبت ملی تشکیل پرونده شده است.

وی از فعال بودن ۳۵۰ مجموعه بوم‌گردی در مازندران خبر داد و افزود: مجوز ۸۲ مجموعه جدید صادر شده که در قیاس با پارسال ۲ برابر شده است و ۷۰ پرونده نیز در مرحله صدور مجوز قرار دارد.

توکلی با اشاره به اینکه از بین ۴۴ روستای نامزد برای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری، ۸ روستای کشور انتخاب شدند، تصریح کرد: روستای کندلوس کجور نیز به جمع ۸ نامزد ملی معرفی شده برای ثبت جهانی قرار گرفته است و فرایند آن در حال اجراست.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از تخصیص یک میلیارد تومان به امامزاده سید ابوصالح روستای سید ابوصالح برای مرمت و حیاط سازی امامزاده خبر داد و خاطرنشان کرد: بستر لازم برای واگذاری منطقه نمونه گردشگری امامزاده سید ابوصالح این روستا به بخش خصوصی فراهم شده است.

وی از به کارگیری ظرفیت گردشگری اماکن مذهبی مازندران برای توسعه این صنعت در استان خبر داد و افزود: مازندران از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است و از توانمندی گردشگری مذهبی هزار و ۳۶۱ امامزاده و بقاع متبرکه استفاده خواهد شد.

توکلی اظهار کرد: برخی از روستاهای قائم‌شهر همانند روستای واسکس، دیوکلا و سیدابوصالح از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار هستند و ترویج راه اندازی بوم‌گردی در این روستاها در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: منطقه نمونه گردشگری حاشیه رودخانه تالار و پارک جنگلی تالار نیز ساماندهی و برای استفاده گردشگران و مسافران بهره برداری خواهد شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در پایان افزود: شهرستان قائم‌شهر صد اثر تاریخی و فرهنگی دارد که حدود ۵۰ اثر این شهرستان ثبت ملی است.

انتهای پیام
captcha