جهاددانشگاهی پلی بین دانشگاه، صنعت و خدمات علمی، پژوهشی است
کد خبر: 4160869
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی پلی بین دانشگاه، صنعت و خدمات علمی، پژوهشی است

رئیس حوزه هنری گلستان با بیان‌اینکه مجموعه جهاددانشگاهی پلی بین دانشگاه، صنعت و خدمات در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی دانست و گفت: جهاددانشگاهی تا به اینجا موفق عمل کرده است اما باید ساختار‌ها و برنامه‌های جدیدی مبتنی بر مهارت تدارک ببیند و به سمت آن‌ها حرکت کند.

حسام رئیس حوزه هنری گلستانسید حسام بنی‌ فاطمه، رئیس حوزه هنری گلستان، در گفت وگو با ایکنا از گلستان ضمن تبریک سالروز جهاد دانشگاهی، این مجموعه را پلی بین دانشگاه و صنعت و خدمات در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی دانست و گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی است که در راستای تعالی اهداف انقلاب در حوزه علم و فناوری مشغول فعالیت است، لذا جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد دانش‌بنیان توانسته فعالیت خود را ادامه داده و در طول ۴۱ سال خدمات مختلفی را در حوزه‌های متفاوت ارائه بدهد.

رئیس حوزه هنری گلستان ادامه داد: این مجموعه استعداد‌ها را شکوفا کرده و در عین توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه باید از توانمندی‌های موجود در دانشگاه در فضاهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بهره ببرد.

رئیس حوزه هنری گلستان ضمن تاکید بر برتری عرصه‌های فرهنگی به پژوهشی در فعالیت‌های جهاددانشگاهی، تصریح کرد: اگر جهاددانشگاهی در فرهنگ‌سازی ارتباط بین حوزه و دانشگاه با سایر نهادها موفق عمل کند، آنگاه در حوزه‌های علمی، پژوهشی می‌تواند طرح‌های کاربردی‌، خدماتی و صنعتی را گسترش دهد.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: تا زمانی که فرهنگ کارآفرینی و ارتباط با صنعت برای جوان و دانشجو ایجاد نشود، همچنان نگاه پشت میزنشینی و کارمندی حکمفرماست، لذا خوشبختانه جهاددانشگاهی به خوبی توانسته در مسیر فرهنگ‌سازی موفق عمل کند.

رئیس حوزه هنری گلستان گفت: اگر جهاددانشگاهی یک پیوست‌فرهنگی برای همه فعالیت‌های خود از جمله دانش‌بنیان، طرح ملی مشاغل خانگی، طرح ملی سرباز ماهر و... در نظر بگیرد، می‌تواند قدم مؤثری را در این عرصه‌ها بردارد.

وی گفت: جهاددانشگاهی تا به اینجا موفق عمل کرده است اما باید ساختار‌ها و برنامه‌های جدیدی مبتنی بر مهارت تدارک ببیند و به سمت آن‌ها حرکت کند.

انتهای پیام
captcha