هنوز زمان‌بندی برای اجرای ایده دروازه قرآن تهران نداریم
کد خبر: 4160878
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
مهدی چمران مطرح کرد:

هنوز زمان‌بندی برای اجرای ایده دروازه قرآن تهران نداریم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای انتخاب مکان دروازه قرآن اتخاذ نشده است، گفت: فعلاً این ایده به صورت خام مطرح است و تصویب شده ولی هنوز زمانبندی‌ برای اجرای آن در نظر گرفته نشده است.

صرفاً ایده خام ایجاد دروازه قرآن مطرح شدهبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اصحاب رسانه امروز دوشنبه ۱۶ مردادماه در سالن شیبانی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.
 
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سؤال اول خبرنگار ایکنا مبنی بر جزئیات بیشتر در رابطه با ساخت دروازه قرآن در تهران بیان کرد: این طرح به صورت دو فوریتی تصویب شده و امیدواریم که مراحل ساخت آن نیز با سرعت شروع شود. باید یک کمیته خاص فنی برای این کار تشکیل شود تا برای آن برنامه، صورت مسئله نوشته شود که چگونه طراحی شود و چگونه باشد؛ سپس بتوانیم تبلیغات خوب بین‌المللی به ویژه در کشور‌های اسلامی انجام دهیم. در نهایت یک مسابقه طراحی گذاشته خواهد شد. هنوز تصمیمی برای انتخاب مکان برای ایجاد دروازه قرآن اتخاذ نشده است. فعلاً این ایده به صورت خام مطرح است و تصویب شده اما امیدواریم آن را عملیاتی کنیم. زمانبندی‌ای برای اجرای آن نیز هنوز در نظر گرفته نشده است.
 
وی در پاسخ به سؤال دوم خبرنگار ایکنا مبنی بر مطالبه شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری بابت پیگیری بوی بد مسیر جاده فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و تهران ـ قم بیان کرد: هنوز نمی‌دانیم که منشأ این بوی بد چیست. در دوره شورای گذشته این مسئله مطرح شد و به شهرداری مسئولیت داده و تیمی برای آن تعیین شد اما به نتیجه‌ای دست نیافتند. نمی‌دانیم که این بو از کجا می‌آید؛ آیا برای پسماندها، گاوداری‌ها و یا مرغداری‌ها است؟ ممکن است که همه این موضوعات با هم باشند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با پسماند بیان کرد: ما تلاش داشته‌ایم که پسماندها به صورت بهداشتی و سالم به میزانی که باید بازیافت یا منهدم شود رخ دهد اما دفن پسماند نداشته باشیم تا این مشکلات پیش نیاید. در دوره گذشته یک کوره ششصد تنی در آنجا کار گذشته شد و بنا بود که کوره دوهزار تنی احداث شود که متأسفانه دوره ما تمام شد و این موضوع پیگیری نشد و همچنان فقط همین یک کوره فعال است. به عقیده من در موضوع پسماند عقب‌ماندگی داریم و از این وضعیت راضی نیستیم و به همین دلیل مدیریت پسماند مدام عوض می‌شود. یکی از مشکلات شهر تهران زباله‌گردها، زباله جمع‌کن‌ها و پیمانکاران آنها هستند. به دنبال حل این مسئله هستیم اما هنوز به هدف مطلوب نرسیدیم.
 
وی در رابطه با وضعیت دوچرخه‌های عمومی در سطح شهر گفت: دوچرخه‌ها از بین رفت اما راه‌ دوچرخه‌رو وجود دارد و قرار نیست که این راه‌ها جمع شود و اضافه هم نمی‌شود.
انتهای پیام
captcha