رسالت خبرنگاران نقد ضعف‌ها در کنار تبیین ارزش‌هاست
کد خبر: 4161025
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
آیت‌الله حسینی بوشهری:

رسالت خبرنگاران نقد ضعف‌ها در کنار تبیین ارزش‌هاست

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نقد و نکوهش ضعف‌ها، سستی‌ها و فساد‌ها در کنار تبیین و تبلیغ ارزش‌ها، فرصت‌ها و موفقیت‌ها در قلم و دوربین و تهیه و تنظیم اخبار و مطالب می‌تواند گویای یک رسالت خبری و در حقیقت یک جهاد باشد.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به‌مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

۱۷ مردادماه بهانه‌ای است تا با مرور نقش و اهمیت خبر و خبرنگاری از دلسوزی‌ها و پیگیری‌های فعالان عرصه خبر قدردانی کنیم و یاد و نام شهدای رسانه و به‌ویژه خبرنگاران شهید را گرامی بداریم.

شهیدان عرصه خبررسانی مردان و زنان مجاهدی بودند که با فعالیت‌های خبریشان در جهاد روشنگری شرکت کردند و سپس با شهادتشان چراغ راه جهاد تبیین شدند.

بی‌شک ثبت لحظات ماندگار انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، حماسه‌های دینی و مردمی و همچنین تبلیغ و بیان دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون زحمات و نقش‌آفرینی این عزیزان است.

امروز در جهاد تبیین و مقابله با تحریف، اهمیت رسانه و خبر بیش از پیش برای همه روشن شده است و این مهم نیازی به شرح و تفصیل ندارد.

یک خبرنگار با انعکاس همت بلند، قدرت اراده، اعتماد به‌نفس، اراده‌ راسخ و مجاهدت‌های یک ملت می‌تواند آینده‌ای روشن و رو به پیشرفت را ترسیم کند و نسلی با شجاعت، مستحکم، و صبور در برابر سختی‌ها بیافریند.

نقد و نکوهش ضعف‌ها، سستی‌ها و فساد‌ها در کنار تبیین و تبلیغ ارزش‌ها، فرصت‌ها و موفقیت‌ها در قلم و دوربین و تهیه و تنظیم اخبار و مطالب می‌تواند گویای یک رسالت خبری و در حقیقت یک جهاد باشد.

در زمانه‌ای که رسانه‌ها و بوق‌های تبلیغاتی دشمنان این ملت، شبانه‌روز سعی در تحریف و تخریب حقیقت دارند مبارزه با تزویر‌ها و دروغ‌ها با سلاح قلم و بیان، ممکن است.

کار ارزشمند و عاشقانه خبرنگاری یک شغل فرهنگ‌ساز، جهل‌ستیز، امیدآفرین و امنیت‌ساز، برای جامعه است و بی‌شک تأمین امنیت فکری و ذهنی مردم با اخبار مثبت دقیق و شیرین برای امروز و فردای جامعه ما یک ضرورت است.

یاد و نام شهدای خبرنگار از دفاع مقدس تا دفاع از حرم، به ویژه شهید محمود صارمی که روز خبرنگار، در پاسداشت نام او شکل گرفته را گرامی می‌دارم و از خداوند منان توفیق و سربلندی همه فعالین عرصه خبر و رسانه را خواستارم.»

انتهای پیام
captcha