مؤسسه قرآنی «محمد رسول‌الله» و قول‌هایی که هیچ‌گاه محقق نشد
کد خبر: 4161037
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

مؤسسه قرآنی «محمد رسول‌الله» و قول‌هایی که هیچ‌گاه محقق نشد

مدیر مؤسسه قرآن و عترت محمد رسول‌الله(ص) شهر بلبان‌آباد با اشاره به اینکه این مؤسسه قرآنی در طول 25 سال بدون هیچ چشمداشتی، مستمر کلاس‌های قرآنی خود را برگزار کرده است، گفت: شایسته است مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از اولین مؤسسه قرآنی ثبت شده در کردستان حمایت کنند.

ساختمان مؤسسه قرآنی محمد رسول الله

صدیق ایزدی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت محمد رسول‌الله(ص) شهر بلبان‌آباد استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به فعالیت 25 ساله این مؤسسه قرآنی گفت: این مؤسسه قرآنی در طول این سال‌ها بدون هیچ چشمداشتی به صورت مداوم کلاس‌های قرآنی خود را در رشته‌های مختلف برگزار کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این مؤسسه کلاس‌های روخوانی و روانخوانی، حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود، افزود: برای تشویق علاقه‌مندان و ایجاد انگیزه برای حضور در کلاس‌های قرآنی، دوره‌های آموزشی نقاشی، خیاطی و امداد و نجات و گلدوزی نیز برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت محمد رسول‌الله(ص) شهر بلبان‌آباد استان کردستان با تأکید بر نیاز مؤسسات به حمایت بیشتر از سوی ارگان‌های ذی‌ربط بیان کرد: با وجود مشکلات و مسائل مالی و عدم حمایت هیچ ارگانی این مؤسسه قرآنی فعالیت خود را تاکنون در سطح این شهر محروم استان کردستان ادامه داده است.

اولین مؤسسه قرآنی ثبت شده در کردستان

وی در ادامه گفت: مؤسسه فرهنگی و قرآنی محمد رسول‌الله(ص) بلبان‌آباد که جزو اولین مؤسسات ثبت شده در کردستان بود در تاریخ 23/03/85 در اداره ثبت و اسناد قروه به شماره ثبتی ۲۹ به ثبت رسید.

ایزدی با اشاره به اینکه این مؤسسه قرآنی از قرآن‌آموزان هیچ‌گونه شهریه‌ای دریافت نمی‌کند، افزود: 25 سال است که گزارش عملکرد فعالیت‌های خود را به ادارات ذی‌ربط ارسال می‌کنیم اما به دلیل عدم همکاری ادارات با این مؤسسه قرآنی دیگر انگیزه‌ای برای ارسال گزارش نداریم.

وی با اشاره به بازدید مسئولان سازمان دارالقرآن کریم از این مؤسسه قرآنی اظهار کرد: رئیس وقت در زمان تصدی خود در وزارتخانه با بازدید از این مؤسسه قرآنی قول‌های مساعدی برای حمایت بیشتر از این مؤسسه دادند.

برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن

مدیر مؤسسه قرآن و عترت محمد رسول‌الله(ص) شهر بلبان‌آباد گفت: دوره مربیگری قرآن و دوره مربیگری پیش دبستانی و دوره‌های روان خوانی و روخوانی و حفظ قرآن به صورت تخصصی زیر نظر وزارت ارشاد اسلامی و اساتید برجسته کردستان برگزار خواهد شد.

وی با ابراز گلایه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همکاری با مؤسسات قرآنی بیان کرد: پرونده مؤسسات قرآنی هم برای تمدید و هم صدور مجوز بسیار زمانبر است و این امر مؤسسات را با مشکلاتی مواجه کرده است.

ایزدی افزود: اساسنامه مؤسسه قرآنی محمد رسول‌الله(ص) بلبان آباد تأیید شده وزارت ارشاد اسلامی بود و هیچ مغایرتی با اساسنامه جدید نداشت اما در تمدید مجور فعالیت مؤسسه مسئولان ذیربط در وزارت ارشاد این امر را قبول نکردند و می‌خواستند که از ابتدا برای ثبت اقدام کنیم.

آموزش قرآن را با علاقه و عشق درونی آغاز کردیم

وی افزود: من و همکارانم زمانی فعالیت‌های قرآنی در این مؤسسه قرآنی را شروع کردیم همه ما دبیر بودیم ما در آن دوران پنج سال سابقه کار داشتیم و با علاقه و عشق درونی به قرآن‌آموزان آموزش می‌دادیم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت محمد رسول الله(ص) شهر بلبان‌آباد به برگزاری کلاس‌های این مؤسسه در یک مکان اجاره‌ای اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر 500 قرآن‌آموز در این مؤسسه قرآنی مشغول یادگیری در رشته‌های مختلف قرآنی هستند.

وی افزود: در پی قول‌های مساعد مسئولان وزارت ارشاد، مردم قرآن‌دوست بلبان‌آباد یک قطعه زمین به مساحت ۳۰۰ متر مربع را برای احداث مؤسسه قرآنی اهدا کردند و بنده هم کار‌های احداث دارالقرآن را دنبال کردم.

اهدای زمین برای احداث مؤسسه قرآنی

ایزدی از طراحی زیربنای ساختمان مؤسسه قرآنی در ۷۲۵ متر مربع و در دو طبقه و نیم خبر داد و گفت: بعد از انجام خاکبرداری برای ساخت این ساختمان دکتر خواجه‌پیری که در آن زمان در تصدی رئیس مرکز ترویج فعالیت‌های قرآنی و مشاور وزیر ارشاد بودند، ۳۰ میلیون تومان برای احداث مؤسسه کمک کردند که با آن فقط توانستیم جواز و شناژ ساختمان مؤسسه قرآنی را به اتمام برسانیم.

وی افزود: قرار بود با کمک مرکز ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، ساختمان دارالقرآن تکمیل شود اما بعد از آقای خواجه‌پیری هرچه مکاتبه با این مرکز صورت گرفت کسی پاسخگو نبود در این راستا بنده سال 93 دو قطعه زمین و یک ماشین خودم را فروختم و توانستم اسکلت ساختمان را به اتمام برسانم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت محمد رسول‌الله بلبلان‌آباد به فروش طلاهای دخترش برای بخش دیگری از کارهای احداث ساختمان اشاره کرد و یادآور شد: بعد از آنکه از نظر مالی در مضیقه کامل قرار گرفتم بار دیگر با ادارات و سازمان‌های استان نامه‌نگاری کردم اما هیچ جوابی دریافت نکردم لذا این عدم اتمام ساختمان موجب شد روز به روز تعداد قرآن‌آموزان کم شود که از مسئولان ذی‌ربط عاجرانه در خواست حمایت و کمک داریم.

گزارش از ملیحه سیفی

انتهای پیام
captcha