پیام سرپرست جهاد‌دانشگاهی واحد همدان به‌مناسبت روز خبرنگار
کد خبر: 4161082
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

پیام سرپرست جهاد‌دانشگاهی واحد همدان به‌مناسبت روز خبرنگار

مهدی میرزاپور، سرپرست جهاددانشگاهی واحد همدان به‌مناسبت، 17 مردادماه، روز خبرنگار پیامی صادر کرد.

مهدی میرزاپور رئیس جهاد دانشگاهی همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مهدی میرزاپور، سرپرست جهاددانشگاهی واحد همدان به‌مناسبت روز خبرنگار پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«17 مردادماه هر سال که به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است، روز تکریم آگاهی و آگاهی‌بخشی و یادآور رشادت، جسارت و شجاعت شهیدان خبرنگار به خصوص شهید «محمود صارمی» است.

رسالت و کار خبرنگار، همان رسالت و کار حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا است، بزرگ‌ترین خبرنگارانی که مسئولیت انتقال پیام نهضت عاشورا را برای ماندگاری در تاریخ به بهترین شکل ممکن انجام دادند و با روشنگری، قیام امام حسین(ع) را زنده نگه داشتند و در حقیقت باعث حفظ و رشد و توسعه اسلام شدند.

در دنیای امروز، قدرت در اختیار کسانی است که رسانه قوی داشته باشند؛ بر همین اساس در حال حاضر، اکثر کشورها در حال برنامه‌ریزی و پیشرفت در حوزه رسانه و فضای مجازی هستند و در این میان خبرنگاران و اصحاب رسانه فرماندهان جنگ روشنگری و ادراکی هستند.

رشد روزافزون رسانه‌های مختلف در ایران اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلابی است که بر خلاف تمامی انقلاب‌های جهان در اعصار مختلف از سبقه فرهنگی و پشتوانه معنوی برخوردار است. بدون تردید یکی از تأثیرگذاران این جریان با اصالت فرهنگی و دینی خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی هستند که با استعانت به قلم که خداوند به آن در قرآن کریم تقدس بخشیده، به تبیین این فرهنگ اصیل مبادرت می‌ورزند.

خبرنگاران متعهد با احساس مسئولیت اجتماعی خود، در زمینه کاهش بحران‌های جامعه، اخبار را منعکس کرده و در این زمینه تحلیل‌های جامع و درستی ارائه می‌دهند.

ضمن گرامیداشت یاد شهدای عرصه اطلاع‌رسانی شهید محمود صارمی و شهدای خبرگزاری ایسنا محمدحسن قریب و اسماعیل عمرانی و مهشید کرمی، این روز را به خبرنگاران پرتلاش ایسنا و ایکنا تبریک عرض می‌نمایم.»

انتهای پیام
captcha