بازدید مشاور فرماندهی سپاه امام رضا (ع) از ایکنا
کد خبر: 4161087
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

بازدید مشاور فرماندهی سپاه امام رضا (ع) از ایکنا

به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار، سردار مجتبی غفور پور، مشاور فرماندهی سپاه امام رضا(ع)، از ایکنا شعبه خراسان رضوی بازدید کرد.

سردار مجتبی غفور پور، مشاور فرماندهی سپاه امام رضا (ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار، سردار مجتبی غفورپور، مشاور فرماندهی سپاه امام رضا(ع)، از ایکنا شعبه خراسان رضوی بازدید کرد.

در جریان این بازدید، مشاور فرماندهی سپاه امام رضا(ع) به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد که مشروح این گفت‌وگو طی روزهای آینده منتشر می‌شود.

وی اظهار کرد: اهمیت کار خبرنگاران بر هیچ کس پوشیده نیست. در واقعه عاشورا نیز اگر حضرت زینب(س) نبود و به رسالت خبرنگاری خود عمل نمی‌کرد، این واقعه در همان سرزمین کربلا می‌ماند و به گوش نسل‌های بعد نمی‌رسید.

غفورپور افزود: در هر عرصه‌ای که خبرنگاران متعهدانه ورود کردند، به توفیق دست یافتیم و در هر عرصه‌ای که در امر خبررسانی کوتاهی شد، ضربه خوردیم. به عنوان مثال اختلافی که بین مسلمانان بر سر واقعه غدیر وجود دارد، ناشی از این است که خبرنگاران در واقعه غدیر، رسالت خود را به خوبی انجام ندادند.

مشاوره فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: موفقیت‌های ما در عرصه ثبت وقایع دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های بعد نیز به دلیل تلاش‌های خبرنگاران در اطلاع‌رسانی از این وقایع حاصل شده است.

غفورپور با اشاره به شهدای عرصه خبررسانی، بیان کرد: شهید صارمی مصداق کامل اصالت و اهمیت کار خبرنگاری است. شهید خزایی نیز از خبرنگاران صداوسیما در سوریه بود که هنگام عمل به وظیفه خود، به شهادت رسید. در دوران دفاع مقدس نیز شهید محمد باقری در ابتدا به عنوان خبرنگار وارد جبهه شد اما سپس به عرصه نظامی ورود کرد و یکی از تاثیرگذارترین فرماندهان جنگ شد.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه جنگ ترکیبی، خبرنگاران سرباز خط مقدم جهاد تبیین اند، گفت: خبرگزاری‌ها و خصوصا رسانه‌ای مانند ایسنا که مخاطبان زیادی دارد، باید سعی کنند همواره نهال امید را در دل مردم زنده نگه دارند.

انتهای پیام
captcha