عضویت بیش از 53 هزار گلستانی در کتابخانه‌های عمومی
کد خبر: 4161197
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

عضویت بیش از 53 هزار گلستانی در کتابخانه‌های عمومی

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان گفت: بیش از 855 هزار جلد در کتابخانه عمومی استان وجود داشته و امروز بیش از 53 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان گلستان عضو فعال هستند.

آخوند میرزاعلی مدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، آخوند عبدالحی‌ میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان، امروز، 17مرداد در بازدید از خبرگزاری ایکنا گلستان ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: پیشرفت جامعه ما وابسته به انعکاس اخبار اصحاب رسانه و خبرنگار بوده، لذا خبرنگاران چشم بینا مردم بوده تا دغدغه‌ها و مشکلات جامعه را با مسئولان در ارتباط گذاشته و در جهت رفع مشکلات آنان قدم بردارد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان با اشاره به آیه «ن، والقلم و ما یسطرون»، اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه به قلم قسم یاد کرده و اصحاب رسانه با قلم خود می‌توانند به مردم خدمت کرده و باعث ترویج فرهنگ مطالعه و تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامیی ایران شوند.

آخوند میرزاعلی ضمن تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با امیدبخشی در جامعه، بیان کرد: دشمنان اسلام و نظام از طرق مختلف همواره بر علیه جمهوری اسلامی از طریق فضای مجازی فعالیت کرده لذا مسئولان وظیفه دارند خدماتی که دولت برای مردم شریف ایران به ارمغان آورده را انعکاس داده تا امید و نشاط را به جامعه تزریق کنند.

وی به عدم وجود کتابخانه مرکزی در استان گلستان اشاره کرد و افزود: دو کتابخانه که بیش از ده سال منفعل بوده را در شهرهای مراوه‌تپه و نگین شهر در دهه فجر سال گذشته افتتاح کرده و یک کتابخانه در روستای قره قاشلی بندرترکمن تأسیس کردیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان به برنامه‌های پیشرو اشاره کرد وگفت: تأسیس کتابخانه سیار در شهرها و روستاهای مناطق دور و صعب العبور و پیک کتاب و میز مرجع مجازی با اینترنت رایگان با دسترسی به 120 میلیون مقالات فارسی و لاتین به صورت رایگان در کتابخانه‌های عمومی از جمله برنامه‌های ما در آینده است.

آخوند میرزاعلی به امکانات آینده کتابخانه میرفندرسکی گرگان از باز طراحی کتابخانه میرفندرسکی گرگان اشاره کرد و افزود: اتاق کودک و نوجوان، اتاق علم وفناوری، اتاق مطالعه vIP در دو بخش مجزا برای آقایان و بانوان و اتاق‌های پژوهشی و آموزش از جمله امکانات این کتابخانه خواهد بود.

وی در پایان به نقش جهاددانشگاهی در تأثیر فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: 75 باب کتابخانه در سطح استان قرار داشته که 63باب آن تحت نظر نهاد و 14 باب آن مشارکتی و مستقل بوده و بیش از 855 هزار جلد در کتابخانه عمومی استان وجود داشته و امروز بیش از 53 هزار نفر عضو فعال در کتابخانه‌های عمومی استان گلستان عضو هستند.

انتهای پیام
captcha