گفتمان‌سازی بین جوانان و نهادهای حکومتی ضروری است
کد خبر: 4161284
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

گفتمان‌سازی بین جوانان و نهادهای حکومتی ضروری است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان در رده سنی قرار دارند که می‌شود برای آنها در حوزه کارآفرینی، ازدواج و... برنامه‌ریزی کرد، گفت: در حوزه جوانان باید بین جوانان و نهادهای حکومتی استان گفتمان‌سازی ایجاد شود زیرا این گفتمان سبب شناخت دو طرف از یکدیگر و پیشبرد اهداف می‌شود.

میثم پاریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان امروز، ۱۸ مردادماه در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاری در ورزش که پدیده اجتماعی و اثرگذار در سطح ملی و بین‌اللملی است بسیار مهم و تأثيرگذار بوده که با شفاف‌سازی و انعکاس خبری سبب توسعه همگون و متوازن کشور و وحدت رویه می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سمینار مدیران ورزشی کشور در اسفندماه سال گذشته به میزبانی کرمان و حادثه سقوط بالگرد در شهرستان بافت، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ورزشی استان پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های حوزه ورزش، توسعه زیرساخت‌های ورزشی است و در استان کرمان در طول ۴ سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار متر به سرانه فضای ورزشی افزوده شد که سهم هر شهرستان ۱۰ هزار متر است و رشد خوبی داشته است.

پاریزی با بیان اینکه ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری به پروژه‌های ورزشی کرمان اختصاص داده شد و در هفته دولت ۳۰ پروژه ورزشی افتتاح می‌شود، افزود: کرمان ظرفیت‌های نابی در حوزه ورزشی دارد.

وی با بیان اینکه در بخش ورزش بانوان نگاه ما توازن در بخش‌های مختلف ورزشی است و قهرمان‌های بسیاری در رشته‌های مختلف ورزشی وجود دارد، اظهار کرد: در بخش بانوان نگاه خاص و ویژه‌ای داشته‌ایم و در این بخش ظرفیت کرمان در ورزش قهرمانی با وجود تمام مشکلات بیشتر است. از بین ۱۲۰ هزار ورزشکار سازمان یافته کرمان ۴۵ هزار نفر بانوان هستند و برنامه‌ریزی کردیم تا ۵۰ درصد سهمیه ورزشی استان به بانوان اختصاص یابد و در این راستا اجرای فعالیت‌هایی که منتج به قهرمانی می‌شود در دستور کار است.

پاریزی با بیان اینکه در بخش جوانان نیز باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد زیرا در حال حاضر ۳۰ درصد جمعیت استان در رده سنی قرار دارند که می‌شود برای آنها در حوزه کارآفرینی، ازدواج و... برنامه‌ریزی کرد، افزود: در حوزه جوانان باید بین جوانان و نهادهای حکومتی گفتمان‌سازی ایجاد شود زیرا این گفتمان سبب شناخت دو طرف از یکدیگر و پیشبرد اهداف می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در حوزه ازدواج آسان و کمکی که رسانه‌ها در گسترش این برنامه‌ها ایفا می‌کنند، تصریح کرد: باید ازدواج‌ها را به سمت ازدواج آگاهانه سوق دهیم زیرا پایداری ازدواج‌ها از دغدغه‌های جدی است و باید در حوزه جوانان و پایداری ازدواج کار کنیم.

پاریزی از اختصاص دو سهمیه برای حضور ورزشکاران کرمانی در مسابقات پارالمپیک پیش رو خبر داد و افزود: چهارمین دوره المپیاد استعدادهای ورزشی از ۲۰ مرداد تا ۱۰ شهریورماه به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد. البته مهمترین کار استان در ورزش قهرمانی برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بخش استانی این المپیاد است.

وی با بیان اینکه سالانه ۵ هزار برنامه در قالب ورزش همگانی به مناسب‌های مختلف همچون دهه فجر، عید غدیر و... در استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه ورزش روستایی، کرمان ۱۱ هزار روستا دارد و با تلاش‌های صورت گرفته و کمک نهادهای مختلف حدود ۲۰۰ زمین چمن مصنوعی در روستاها ساخته شد که با توجه به آمار روستاها باید توجه بیشتری شود به این امر شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان گفت: پلن‌های ورزشی روستایی باید تغییر کند تا بانوان هم بتوانند از ظرفیت‌های ورزشی استفاده کنند. لذا ساخت زمین‌های ورزشی باید به سمت سالن‌های کوچک چند منظوره برود. همچنین برای توسعه برنامه‌های ورزشی ۳۰۰ خانه ورزشی در روستاهای کوچک‌تر تعبیه و بیش از ۵۰۰ جشنواره ورزشی روستایی در سال ۱۴۰۱ برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha