دیده شدن رشادت‌های نیروهای سپاه از رسالت‌های خبرنگاران است
کد خبر: 4161983
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
سردار محمد پاکپور بیان کرد:

دیده شدن رشادت‌های نیروهای سپاه از رسالت‌های خبرنگاران است

فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم تجلیل از خبرنگاران با اشاره به اینکه نیروی زمینی سپاه میدان ایثارگری، فداکاری و مجاهدت‌های خاموش است، گفت: مجاهدت‌های این نیرو خیلی دیده نمی‌شود. رسالت خبرنگاران این حوزه انتشار رشادت‌های نیروی زمینی سپاه در مرزهاست.

رسالت خبرنگاران در انتشار رشادت‌های نیروهای سپاه؛ نیرویی که مجاهدان خاموشند

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجلیل از خبرنگاران از سوی فرماندهی نیروی زمینی سپاه با حضور سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار شد. 

در بخشی از این مراسم سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی در سخنانی از تلاش‌های خبرنگاران در سال‌های گذشته برای انعکاس اقدامات این نیرو قدردانی کرد و گفت: نیاز است مردم عزیز از زحمات فرزندان خود در جبهه‌های مختلف اعم از جبهه‌های امنیتی، محرومیت‌زدایی، مردم‌یاری و ... که از سوی نیروی زمینی سپاه صورت می‌گیرد، مطلع شوند. نیروی زمینی سپاه در این عرصه‌ها اقدامات بسیار زیادی انجام داده است. 

وی در ادامه افزود: همیشه در نشست‌ها، سوالاتی که خبرنگار عزیز از ما می‌پرسند سوالاتی از این قبیل است که «در این برنامه چه رونمایی‌ای دارید؟» یا «چه سلاحی را رونمایی‌ می‌کنید؟» بعضاً می‌بینیم اگر رونمایی‌ای نباشد یا ابزار و تجهیزاتی جدیدی در کار نباشد خبرنگار خیلی بی‌میل از این اخبار عبور می‌کند و آن خبری که بسیار مهم است را خیلی مدنظر ندارد. 

سردار پاکپور بیان کرد: اگر برخی مستنداتی که تهیه شده است نبود، مردم از بسیاری از اقداماتی که نیروی زمینی سپاه طی 10 سال گذشته در مناطق عملیاتی انجام داده است،  مطلع نبودند و چه بسا همین الان هم مطلع نباشند. شما اگر نگاه کنید می‌بینید در برخی مناطق شمال غرب کشور از 15 مهر به دلیل بارش برف جاده‌ها بسته می‌شود و تا مرداد سال بعد همچنان بسته خواهد بود. مردم باید تصاویر پاسگاه‌های ما در زمستان و در این مناطق که در برف دفن شده‌اند را ببیند. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: مردم اطلاع‌ ندارند که تا سال 90 بخش وسیعی از پیرامون مرزهای جمهوری اسلامی عناصر ضد انقلاب و تروریسم مستقر بودند، ما در آنجا حضور فیزیکی نداشتیم، از سال 90 به بعد عملیات‌هایی را جهت پاکسازی این بخش‌ ها شروع کردیم و در این راه شهدای بسیار عزیزی تقدیم شده است. 

وی بیان کرد: ما وقتی به امنیت در جنوب شرق اشاره می‌کنیم، یعنی دسته‌های عزاداری در شهر زاهدان به راحتی عزاداری خود را انجام می‌دهند. مردم این عزاداری را می‌بینند اما نمی‌بییند برای تأمین امنیت این عزاداری چه انرژی عظیمی از نیروهای ما گرفته می‌شود. برای تأمین این امنیت از نقطه صفر مرزی تا شهر لایه‌های مختلفی ایجاد می‌کنیم تا خدایی نکرده یک عامل انتحاری وارد کشور نشود و در این مراسم تعداد زیادی از مردم را به شهادت نرساند. برای تأمین این امنیت برخی نیروهای ما تا چند شبانه‌روز پشت سر هم نمی‌خوابند. 

سردار پاکپور با اشاره به اینکه در سال‌های 89 تا 91 عملیات انتحاری در منطقه سیستان و بلوچستان صورت گرفته است، بیان کرد: من با برخی از کسانی که عامل انتحاری بوده و دستگیر شده بودند می‌پرسیدم کودکانی که در این انتحارها کشته می‌شوند چه گناهی دارند پاسخ‌هایی می‌دادند که معلوم بود شستشوی مغزی بسیار فنی‌ای روی آنها صورت گرفته است. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه بیان کرد: برخی موضوعات مانند رونمایی از سلاح‌ها یا موشک‌ها و ... هست که چه بخواهیم و چه نخواهیم رسانه‌ای می‌شود و مردم آن را دقیق می‌بینند، اما زحمات و ایثارگری بچه‌های ما که با خون خود مرزها را نگهداری می‌کنند و امنیت را ایجاد می‌کنند، دیده نمی‌شود. 

سردار پاکپور با اشاره به اینکه نیروی زمینی سپاه میدان ایثارگری، فداکاری و مجاهدت‌های خاموش است، گفت: مجاهدت‌های این نیرو خیلی دیده نمی‌شود. برخی می‌پرسند چرا من مصاحبه نمی‌کنم، مگر فقط باید از فرمانده نیرو مصاحبه گرفت؟ پس نهایت نیرو در نیروی زمینی سپاه است که هر کدام مجاهدت‌ها و رشادت‌هایی داشته‌اند، هنر خبرنگار معرفی این افراد است. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه به عملیات‌های موشکی سپاه علیه اقلیم شمال عراق اشاره کرد و گفت:‌ این عملیات بزرگ‌ترین عملیاتی بود که ظرف چند ساعت صورت گرفت و 7 موشک و 40 پهپاد انتحاری، آن هم بدون خطا شلیک شد. ما نگران بودیم مردم در آنجا آسیب نبییند، به عنوان مثال یک مقر ضدانقلاب بود که یک کودک 14 یا 15 ساله در آن مقر حضور داشت، تلاش کردیم تا آن فرد را خارج کنیم بعد آنجا را هدف قرار دهیم اما چون نتوانستیم آن فرد را از آن مقر خارج کنیم، به آنجا حمله نکردیم. 

وی اظهار کرد: در این حمله موشکی اتفاقات بسیار زیادی صورت گرفت. اتفاقاتی افتاد و وساطت‌هایی شد تا عملیات متوقف شود ما هم گفتیم عملیات به شرطی متوقف می‌شود که اینها خلع سلاح شوند. اما در خبرها فقط بحث موشک‌زدن‌ها منتشر شد. نمی‌دانیم زمینه این موشک‌ها 10 سال فداکاری نیروها در مرزها و زیرساخت‌هایی که در مرزها ایجاد شد،‌ بود. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه به اشاره به اینکه زمانی 420 کیلومتر از مرزهای کشورمان خلاء مرزی داشتیم و نیرو مستقر نبود، گفت: وقتی گروه را به این منطقه اعزام کردیم فقط کار عملیاتی و نظامی انجام ندادیم، سراغ مردم رفتیم و گفتیم این منطقه باید امنیت مردمی پیدا کند و تا زمانی که مردم برای امنیت پای کار نیایند این امنیت پایدار نخواهد بود یعنی در ایجاد امنیت و پایداری امنیت مردم را دخیل کردیم.

پاکپور در پایان بیان کرد: بسیاری از اقداماتی که می‌شود را نتوانسته‌ایم به تصویر بکشیم، بسیاری از موضوعات است که به راحتی می‌توانیم تصویر کنیم اما این اقداماتی که اشاره کردم را نمی‌توانیم به تصویر کنیم، باید همفکری و هم‌اندیشی کنیم ببینیم برای نشان دادن این اقدامات چه باید کرد. 

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این مراسم سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه، نیز در سخنانی بیان کرد: ما همواره اعتراف کرده و می‌کنیم که میزان کاری که در حوزه رسانه‌ای و کار خبررسانی و آگاهی‌سازی در خصوص اقدامات نیروی زمینی سپاه انجام می‌دهیم در مقایسه با میزان زحمتی که دوستان واقعاَ فاصله بسیار زیادی دارد. البته در مورد همه سپاه هم می‌توان این حرف را زد اما در مورد نیروی زمینی گویاتر است.

وی افزود: شاید آن چیزی که ما از نیروی زمینی سپاه می‌بینیم همین اقداماتی است که در حوزه امنیتِ شمال غرب و جنوب شرق یا بعضاَ جنوب غرب کشور باشد، اما کارکرد و تأثیری که نیروی زمینی دارد کارکرد و تأثیر لحظه‌ای نیست. اگر مقداری شرایط از محرمانه بودن خارج شود و برخی موضوعات پیش بیاید و سردار پاکپور و دوستانشان برخی پیش‌بینی‌هایی که داشتند و طرح‌هایی که از دشمنان شناسایی کرده بودند و مانع از بروز ناامنی‌های وسیع شدند را بازگو کنند، شما هم تصدیق خواهید کرد این فاصله‌ای که امروز به آن اشاره می‌کنیم واقعاً وجود دارد. 

رمضان شریف بیان کرد:‌ افتخار نیروی زمینی سپاه همواره این بوده است که همیشه چند گام جلوتر از سرویس‌های بیگانه بوده و چند گام جلوتر از طراحان ایجاد ناامنی برای ایران اسلامی بوده است. به اعتقاد من این اساس کاری بوده است که در نیروی زمینی سپاه طی هفت یا هشت سال گذشته انجام گرفته است؛‌ وگرنه داعش قرار بود نزدیک‌تر به مرزهای ما اقدام کند و گروهک‌های تروریستی خواب‌های آشفته بسیار بیشتری دیده بودند. شاید اگر همه آن پیش‌بینی‌ها نبود در اغتشاشات سال گذشته ما شرایط متفاوت‌تری را شاهد بودیم. 

در بخش‌های دیگری از این مراسم شهرام عسگریان، مسئول روابط عمومی و تبلغیات نیروی زمینی سپاه نیز به بیان سخنان کوتاهی پرداخت و گفت: امروز رسانه از ابزار قدرت است و قدرت‌های بزرگ برای خود پیوست رسانه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه جنگ رسانه‌ای تنها جنگی است که در زمان صلح هم برقرار است، بیان کرد: نیروی زمینی سپاه همچون سدی در مرزهای کشور حراست از مرزها را بر عهده دارد.

در ادامه این مراسم از خبرنگاران حوزه دفاعی رسانه‌های دیداری، شنیداری، برخط و مکتوب تجلیل شد. 

انتهای پیام
captcha