دینداری و استقامت؛ گام‌های مؤثر در حفظ و موفقیت جامعه دینی
کد خبر: 4162540
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
آیت‌الله صفایی بوشهری مطرح کرد؛

دینداری و استقامت؛ گام‌های مؤثر در حفظ و موفقیت جامعه دینی

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به گام‌های مؤثر در موفقیت جامعه دینی، گفت: گام اول اظهار دینداری است و گام دوم در مقابل تهاجم نظامی و غیرنظامی دشمن استقامت کردن است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، شامگاه، 23 مردادماه در جمع زائران حرم مطهر رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز، اظهار کرد: مردم با این نوع عملیات‌ها از حراست حریم اهل‌بیت(ع) دست نمی‌کشند، مردم ایران جانشان به محبت اهل‌بیت(ع) پیوند خورده است.

وی بیان کرد: یکی از قوانین مهم در عالم وجود برای بقا و موفقیت دارا بودن روحیه و رویه استقامت و مقاومت است، هیچ پدیده‌ای چه انسانی و چه غیرانسانی اگر دارای استقامت نباشد در جهان پایدار نخواهد بود. 

صفایی بوشهری با بیان اینکه در یک ساختمان اگر قدرت مقاومت در برابر بار وجود نداشته باشد، آن ساختمان فرو می‌ریزد، تصریح کرد: اگر بدن انسان قدرت مقاومت در برابر ویروس را نداشته باشد ویروس‌ها انسان را مبتلا به بیماری‌های خاصی می‌کنند. اگر انسان در برابر مشکلات قدرت استقامت نداشته باشد، در برابر حوادث تلخ دچار فروپاشی شخصیتی خواهد شد همینطور یک کشور اگر مقاومت نداشته باشد پامال دشمنان خود خواهد شد.

استقامت؛ رمز بقای پدیده‌های جهان

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استقامت جزء ارکان مهم بقای پدیده‌هاست، اظهار کرد: اگر در زمان حاضر فروپاشی خانواده و طلاق در حال افزایش است به این دلیل است که خانواده قدرت مقاومت در برابر فشارهای گوناگون را از دست داده است.

وی تصریح کرد: یک شخص وقتی موفق می‌شود که در برابر مشکلات استقامت و مقاومت کند، انسان‌های بزرگ روحیه استقامت دارند، انسان در برابر صعود باید در برابر فشارها تحمل داشته باشد و سقوط نکند.

صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت حفظ نظام دینی فردی و اجتماعی، افزود: نظام دینی یک شخص همان نظام اخلاقی، فکری و رفتاری اوست که از طرق مختلف مورد وسوسه است و اگر مقاوم نباشد فریب وسوسه‌های شیطانی را خواهد خورد.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: گاهی نظام دینی یک خانواده مورد تهاجم قرار می‌گیرد و اگر روح خانواده در برابر لغزش بعضی افراد خود مقاوم نباشد، آن خانواده سقوط خواهد کرد، در یک جامعه هم این روند وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر ادامه داد: آندلس بخشی از اسپانیای فعلی است در مقطعی جز کشورهای اسلامی بود و مبانی و فکر دینی داشت اما دشمنان با تهاجم فکری نظام رفتاری جامعه را از دیانت به سمت گمراهی بردند و نظام اسلامی آندلس از بین رفت.

تهاجم همه‌جانبه به جامعه دیندار

صفایی بوشهری با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدون» گفت: افراد دیندار باید مقاومت کنند چون تا نام خدا را ببرند مورد تهاجم قرار می‌گیرند و این تهاجم در زمینه‌های مختلفی مثل فساد و فحشا جنگ و ترور و سایر موارد خواهد بود.

وی با بیان اینکه استقامت در همه عرصه‌ها سبب نازل شدن امدادهای غیبی و الهی می‌شود، اظهار کرد: دو گام ضروری در مسیر مؤمنان وجود دارد، گام اول اظهار دینداری است و گام دوم در مقابل تهاجم نظامی و غیرنظامی دشمن استقامت کردن است.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر تصریح کرد: اگر مؤمنان در این مسیر استقامت کنند خداوند بقیه مسیر را بر عهده می‌گیرد و مؤمنان نباید از چیزی بترسند و اندوهگین شوند چرا که خداوند همراه آنان است، بهشت را به آنان عطا می‌کند و در دنیا و آخرت سرپرست آنان است.

صفایی بوشهری با اشاره به استقامت خاندان امام حسین(ع) در دوران اسارت، بیان کرد: در بسیاری از مجالس عزاداری همه از حزن و مصائب حضرت زینب می‌گویند اما بخش عظیمی از فعالیت‌های حضرت زینب(س) که ادامه راه امام حسین(ع) است کمتر گفته می‌شود و آن استقامت حضرت زینب(س) است.

وی اظهار کرد: وقتی حضرت زینب(س) وارد کوفه می‌شود مقاومتی در برابر نیروهای ضد خط ولایت نشان می‌دهد و این موضوع سبب می‌شود که شجره طیبه حسینی نگهداری شود و یکی از ثمرات این مقاومت وجود مجالس اهل‌بیت(ع) در زمان ماست.

امام جمعه بوشهر گفت: حضرت زینب(س) به‌عنوان یک بانوی مصیبت‌زده به مردم کوفه می‌گوید «ای مردمان پیمان‌شکن و حیله‌گر دل‌های شما هرگز آرام نگیرد و مصیبت شما مستمر باد که مرتکب بد گناهی شدید و در جهنم ماندگار باشید» پس از آن به توصیف حضرت سیدالشهدا(ع) می‌پردازد و می‌گوید «شما سزاوارترین مردم جهان برای گریستن بر اعمالتان هستید و خوشی بر شما حرام باد و این ننگ تا زمان مرگ همراه شماست».

صفایی بوشهری در پایان اظهار کرد: یک زن در برابر یک لشکر و یک شهر که دستشان به خون امام حسین(ع) آلوده است این‌گونه سخن می‌گوید و با این مقاومت قیام کربلا را در برابر طوفان‌های سهمگین دشمنان حفظ می‌کند.

انتهای پیام
captcha