از واکنش‌ها به شهادت 2 فلسطینی تا وضعیت وخیم 170 کودک در زندان‌های اسرائیل
کد خبر: 4162683
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
با تحولات فلسطین

از واکنش‌ها به شهادت 2 فلسطینی تا وضعیت وخیم 170 کودک در زندان‌های اسرائیل

تاکید بر گسترش انتفاضه مقاومت در کرانه باختری در واکنش به شهادت دو جوان فلسطینی، اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، نگرانی نسبت به وضعیت 170 کودک فلسطینی در زندان‌های اشغالگران و یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی از تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، سرزمین‌های فلسطینی در هیچ لحظه‌ای از شبانه‌روز از تجاوزگری و جرایم تروریستی نظامیان اشغالگر صهیونیستی در امان نیستند و حمله سحرگاه امروز نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا در کرانه باختری به شهادت دو جوان فلسطینی منجر شد.

قصی عمر الولجی و محمد ربحی نجوم به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز با بیش از 30 دستگاه خودروی زرهی به اردوگاه عقبه جبر حمله کرد که در نتیجه آن درگیری ‌شدیدی بین نیروهای مقاومت با نظامیان اشغالگر درگرفت و صدای درگیری‌های شدید و تبادل آتش در اردوگاه شنیده شد.

واکنش‌ها به شهادت 2 فلسطینی و اعتصاب غذای اسرا/اماده

در حین درگیری‌ها تک تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی با استقرار بر پشت بام خانه‌های فلسطینیان در اردوگاه عقبه جبر، غیرنظامیان بی گناه را هدف گرفتند.

دشمن از توسعه مقاومت در کرانه باختری کینه دارد

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به این اتفاق گفت که جنایت رژیم صهیونیستی در اریحا شدت کینه و تروریسم رژیم فاشیست صهیونیستی در حق فرزندان ملت فلسطین را نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: این تجاوزات و جرایم ارتش اسرائیل در حق ملت فلسطین به دستور مستقیم کابینه افراط گرای رژیم صهیونیستی برای لحظه‌ای متوقف نمی‌شود و به کارنامه اقدامات تروریستی این رژیم افزوده می‌شود.

سلمی گفت: جنایت امروز شدت کینه رژیم صهیونیستی از فرزندان ملت فلسطین را نشان می‌دهد و چهره زشت دشمن را آشکار می‌کند که پس از شکست مفتضحانه در خنثی کردن مقاومت و از بین بردن آن، می‌خواهد سیاست‌ها و نقشه‌های خود را علیه مردم اجرا کند.

این مقام جهاد اسلامی تأکید کرد: دشمن صهیونیستی با ارتکاب این جرایم و ترورها می‌خواهد بحران‌های داخلی خود را با ریختن خون و رنج ملت فلسطین صادر کند؛ اما این سیاست دشمن موفق نخواهد بود و نمی‌تواند اسرائیلی‌ها را درباره تداوم تسلط این رژیم بر کرانه باختری قانع کند.

وی با بیان اینکه حملات مقاومت به مرکز سرزمین‌های اشغالی و عمق رژیم صهیونیستی رسیده است، گفت: این اتفاق نشان می‌دهد که مقاومت توسعه یافته و ملت فلسطین به هیچ قیمتی از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد و این سیاست‌ها ملت ما را از مقاومت تا نابودی رژیم اشغالگر بازنخواهد داشت.

سلمی گفت که ارتش رژیم اشغالگر به منظور اجرای سیاست‌ها و نقشه‌های خود در یهودی‌سازی مسجدالاقصی و الحاق کرانه باختری و تسلط بر دیگر سرزمین‌های فلسطینی مرتکب چنین جرایم و ترورهایی علیه ملت فلسطین می‌شود؛ اما اسرائیل بهای این جنایات را خواهد داد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که ارتباط این جنبش با گروه‌های فلسطینی و شاخه‌های نظامی آن به منظور تحکیم مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی لحظه‌ای قطع نمی‌شود.

خون شهدا انتفاضه را شعله ور می‌کند

جنبش جهاد اسلامی نیز تأکید کرد: تداوم جرایم هرگز اراده ملت ما و پایبندی آن به حق و مقاومت را به هیچ قیمتی را ضعیف نخواهد کرد و خون شهدا فتیله روشن انتفاضه علیه دشمن صهیونیستی درهمه عرصه‌ها را شعله‌ور خواهدکرد.

سکوت جهانی اسرائیل را گستاخ‌تر کرده است

روحی فتوح، رئیس شورای ملی فلسطین نیز جنایت ترور دو جوان فلسطینی را محکوم کرد و گفت: این جنایت به کارنامه سیاه اقدامات تروریستی کابینه افراط‌گرای رژیم صهیونیستی افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه این جرایم پیاپی و روزانه با دستور مستقیم نهادهای امنیتی و سیاسی رژیم فاشیست صهیونیستی انجام می‌شود، گفت: بن غفیر، وزیر افراط‌گرای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تحت حمایت جامعه بین‌المللی علیه فلسطینیان مرتکب جرایم گسترده می‌شود بدون اینکه مورد بازخواست قرار گیرد.

شهر اریحا و اردوگاه عقبه جبر در سوگ شهادت این دو جوان فلسطینی امروز را در اعتصاب سراسری به سر می‌برد.

وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیانیه‌ای از دیوان کیفری بین‌المللی خواست مسئولین رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب جرایم علیه ملت فلسطین مجازات کند.

اعتصاب غذای اسرای فلسطینی

از سوی دیگر منابع فلسطینی اعلام کردند که 9 اسیرفلسطینی در مخالفت با بازداشت اداری(بازداشت بدون تفهیم اتهام خود) از 13 تا 16 روز پیش اعتصاب غذا کرده‌اند.

واکنش‌ها به شهادت 2 فلسطینی و اعتصاب غذای اسرا/اماده

تعداد اسرای فلسطینی که در بازداشت اداری رژیم صهیونیستی به سر می برند، بیش از یک هزار و 200 نفر است که بیشترین آمار از سال‌های انتفاضه الاقصی به شمار می‌رود.

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

ده‌ها شهرک نشین صهیونیست امروز سه شنبه از سمت باب المغاربه تحت پشتیبانی شدید نظامیان اشغالگر صهیونیستی وارد مسجد‌الاقصی شدند.

شهرک‌نشینان پس از ورود به صحن‌های مسجدالاقصی به گشت زنی‌های تحریک‌آمیز و انجام آداب تلمودی پرداختند و به صحبت‌های راهنمای خود درباره معبد خیالی هیکل گوش دادند.

واکنش‌ها به شهادت 2 فلسطینی و اعتصاب غذای اسرا/اماده

مسجد‌الاقصی غیر از روزهای جمعه و شنبه در دو نوبت صبح و عصر مورد هجوم شهرک‌نشینان صهیونیستی قرار می‌گیرد که به دنبال تقسیم زمانی و مکانی این مسجد هستند.

شرایط بسیار سخت 170 کودک اسیر فلسطینی

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی هم اعلام کرد که 170 کودک فلسطین در زندان‌های عوفر، مجدو و الدامون رژیم صهیونیستی در شرایط بسیار سختی زندانی هستند.

این کمیته در گزارش امروز سه شنبه خود آورده است: این زندان‌ها فاقد حداقل نیازهای زندگی و انسانی بوده و کودکان زندانی در معرض شکنجه‌هایی هستند که مغایر با موازین بین‌المللی حقوق بشر است.

کمیته اسرای فلسطینی تأکید کرد: تخلفات علیه کودکان در زندان‌های رژیم اشغالگر در تاریخ بی سابقه است و این مایه شرمساری سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری است که قادر به تأمین حداقل سطح حمایت برای این کودکان نیستند.

این کمیته افزود: از سال 2000، نیروهای اشغالگر کمتر از 17 هزار کودک فلسطینی بین 12 تا 18 سال را بازداشت کرده‌اند و موارد بسیاری از دستگیری و بازداشت کودکان زیر 10 سال ثبت شده است.

وی تصریح کرد: حدود سه چهارم کودکان بازداشت‌شده تحت شکنجه‌های جسمی قرار گرفته‌اند، در حالی که براساس آخرین آمار و شهادت‌های مستند از آنان در مراجعه به مراجع قضایی، تمامی بازداشت‌شدگان در مراحل مختلف بازداشت تحت شکنجه روحی و روانی قرار گرفته‌اند.

تعداد اسرای داخل زندان‌های رژیم اشغالگر به پنج هزار اسیر می‌رسد که 170 نفر آنها کودک و 31 نفر زن هستند.

اسارت 7 جوان فلسطینی

نظامیان رژیم اشغالگر صبح امروز سه شنبه با حمله به شهرک یعبد در جنوب غرب جنین نیز هفت جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

جنین، کانون مقاومت در کرانه باختری که تاکنون چندین بار مورد تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفته کابوس اشغالگران صهیونیست است و نیروهای مقاومت در آنجا به رغم سرکوبگری‌های رژیم صهیونیستی با قدرت روز افزون همراه بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha