دعوت از قاریان بین المللی در دستور کار هیئات مردمی مذهبی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4162949
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

دعوت از قاریان بین المللی در دستور کار هیئات مردمی مذهبی خراسان‌جنوبی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبی گفت: هیئات و فعالان قرآنی دعوت از قاریان ملی و بین المللی جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی و یا محافل قرآنی را در دستور کار دارند تا با ارتقای سطح قاریان و حافظان شاهد حضور هرچه بیشتر این نخبگان قرآنی در آوردگاه‌های ملی و بین المللی باشیم.

هادی مساح، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبیهادی مساح، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: باتوجه به ایام محرم و همچنین به‌منظور گرامیداشت شهدای شاهچراغ، به همت هیئات و جبهه فعالان قرآنی استان، محفل انس با قرآن کریم با دعوت از حامد علیزاده، قاری بین‌المللی قرآن برگزار شد.

وی با بیان اینکه این محفل شب گذشته 24 مردادماه در هیئت محبان‌الزهرا(س) شهرستان بیرجند و با حضور جمعی از قرآن دوستان،  قرآن آموزان و مردم برگزار شد، افزود: هیئات و فعالان قرآنی دعوت از قاریان ملی و بین المللی جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی و یا محافل قرآنی را در دستور کار دارند تا با ارتقای سطح قاریان و حافظان شاهد حضور هرچه بیشتر این نخبگان قرآنی در آوردگاه‌های ملی و بین المللی باشیم.

این فعال قرآنی با بیان اینکه این دعوت‌ها با حضور و اثرگذاری پررنگ مردمی انجام می‌گیرد و در کنار آن سازمان‌های قرآنی نیز حمایت دارند، یادآور شد:  به رغم زحمات و تلاش‌های زیادی که در حوزه قرآن و عترت در سطح کشور صورت گرفته است، اما باز هم مظلومیت و مهجوریت قرآن در حوزه‌های مدیریتی و همچنین در حوزه اجرایی و عملیاتی در نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی به چشم می‌خورد که حضور پررنگ مردم در برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث خواهد شد کمی از مهجوریت قرآن کاهش یابد.

مساح بیان کرد: هرچه در این حوزه تلاش مضاعف تری صورت گیرد، بهتر خواهیم توانست به ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه هدف جامه عمل بپوشامیم. این کار با کمک فعالان قرآنی و حوزه‌های مردمی صورت می‌گیرد، اما نیازمند حمایت هستیم.

انتهای پیام
captcha