گردهمایی مدیران تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد سمنان برگزار شد
کد خبر: 4163246
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

گردهمایی مدیران تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد سمنان برگزار شد

گردهمایی مدیران تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد استان سمنان با حضور حجت‌الاسلام‌ مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، 27 مردادماه در مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد.

حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌ مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان صبح امروز، 27  مرداد در گردهمایی مدیران تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد استان در مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد با بیان اینکه تعاون در نیکوکاری، اقدامی ماندگار است، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «محبوب‌ترین مردم نزد خدا کسی است که نفع بیشتری برای مردم داشته باشد.»

وی هشت سال دفاع مقدس و نیز دوران شیوع کرونا را از جلوه‌های ماندگار مشارکت مردم در عرصه جامعه دانست و گفت: تشکل‌ موفق آن تشکلی است که پیش از تأسیس، نیازسنجی کند.

امام جمعه سمنان ایجاد تشکل‌های موازی در موضوعات یکسان را غیرضروری برشمرد و افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد باید به مسائل روز استان سمنان نظیر بحران آب و جمعیت توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام مطیعی از نبود تشکل‌های اولویت‌دار در استان سمنان ابراز تأسف کرد و گفت: چرا در بخش‌های مورد نیاز استان نظیر آب، جمعیت و کودکان نباید تشکل‌های متنوعی فعالیت داشته باشند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه اگر تشکل‌ها، نفع شخصی یا گروهی را در کارهای خود در نظر بگیرند از اهداف خود دور خواهند شد و امکان موفقیت نخواهند داشت، «آسیب‌شناسی» تشکل‌های موجود را الزامی دانست و افزود: اگر در ارزیابی‌ها مشخص شود، بود و نبود یک تشکل‌ تفاوتی ندارد، ادامه فعالیت آن محل بحث خواهد بود.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جوانان مستعد و نیز توجه به بُعد آموزش، لازمه موفقیت تشکل‌های مردم‌نهاد است، تصریح کرد: مسئولان امر باید شنونده نظرات، انتقادات و پیشنهادهای دست‌اندرکاران سازمان‌های مردم‌نهاد باشند.

امام جمعه سمنان واگذاری انجام برخی امور به تشکل‌های مردمی را مفید برشمرد و گفت: ایجاد، حفظ و ریل‌گذاری سازمان‌های مردم‌نهاد و رفع مشکلات زیرساختی این سازمان‌ها یکی از وظایف دولت در رابطه با تشکل‌های مردمی است.

انتهای پیام
captcha