طرح تربیتی «آیات رویش» در ۱۱ شهرستان کرمان در حال اجرا است
کد خبر: 4163521
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

طرح تربیتی «آیات رویش» در ۱۱ شهرستان کرمان در حال اجرا است

رئیس مؤسسه تربیتی آموزشی خیرین انصارالقرآن با بیان اینکه طرح تربیتی «آیات رویش» در بازه زمانی ۴ ساله تعریف شده و از طریق مؤسسات قرآنی به‌صورت رایگان اجرا می‌شود، گفت: این طرح در ۱۱ شهرستان انار، بافت، راور، بردسیر، ارزوئیه، بم، جیرفت، ریگان، رودبار جنوب و کهنوج در حال اجراست.

رئیس مؤسسه تربیتی آموزشی خیرین انصارالقرآن با امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سعید اردستانی‌رستمی، رئیس و عضو هیئت مدیره مؤسسه تربیتی آموزشی خیرین انصارالقرآن کشور امروز، ۲۸ مردادماه در دیدار با امام جمعه کرمان به ارائه گزارشی از اجرای طرح تربیتی «آیات رویش» در کرمان پرداخت و گفت: این طرح در نتیجه احساس نیاز جامعه در موضوع تربیت تدوین شد و به مدت ۷ سال است که در قالب این طرح، تربیت قرآنی قشر نوجوان رده سنی ۱۰ تا ۱۲ سال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تربیتی «آیات رویش» در بازه زمانی ۴ ساله تعریف شده و از طریق مؤسسات قرآنی به‌صورت رایگان اجرا می‌شود، اظهار کرد: ارتقای قدرت انتخاب‌گری نوجوانان، بالا رفتن روحیه خرد ورزی و اعتماد به نفس نوجوان، انس با قرآن و اهل‌بیت(ع)، تقویت بنیه علمی، کنش‌گری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی از اهداف تربیت قرآنی و اجرای این طرح است.

اردستانی‌رستمی افزود: فضای کار تربیتی در این طرح یک فضای عملیاتی و ارتباط با نوجوان است که محتوای اختصاصی طراحی و تولید شده و کارهای مهارت‌افزایی، بازی‌ها، اردوها و برنامه‌های جانبی در طرح تربیتی «آیات رویش» پیاده‌سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح پیش از کرونا در ۲۷ استان اجرا می‌شد و در حال حاضر در ۶ استان تهران، فارس، بوشهر، چهارمحال‌وبختیاری، سیستان و بلوچستان و کرمان اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح به مدت یک سال است که در ۱۱ شهرستان انار، بافت، راور، بردسیر، ارزوئیه، بم، جیرفت، ریگان، رودبار جنوب و کهنوج در حال اجراست و بیش از هزار و ۴۰۰ قرآن‌آموز در استان کرمان از آموزش‌های این طرح بهره‌مند شدند.

رئیس مؤسسه تربیتی آموزشی خیرین انصارالقرآن افزود: در قالب این طرح آموزش‌هایی نیز برای مربیان ارائه می‌شود تا اهداف طرح محقق شود. همچنین ۷ راهور با مؤسسات مجری طرح در ارتباط هستند و آموزش‌ها رصد می‌شود.

اردستانی‌رستمی در پایان گفت: طرح تربیتی «آیات رویش» با حمایت‌های مردمی انجام می‌شود. در حال حاضر یک شبکه ۲۵ هزار نفری در کشور و حدود ۸۰۰ نفر در کرمان در حال کار هستند. هدف اصلی ما گرفتن پول نیست بلکه گردهم آمدن مردم دور سفره قرآن است و امیدواریم با حمایت‌های مردمی بتوانیم این طرح را در سراسر استان کرمان گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار اقدامات انجام شده در طرح «آیات رویش» در کرمان را قابل تقدیر دانست و گفت: تربیت محدود به آموزش نیست. آموزش بخشی از تربیت و لازمه آن است اما کافی نیست.

وی افزود: اگر توقع داشته باشیم همه افراد تحت آموزش تربیت شوند درست نیست زیرا اگر متربی نخواهد هرچند که محیط مناسب و مربیان خوب باشند اما تربیت برای همه مردم محقق نمی‌شود.

امام جمعه کرمان در پایان اظهار کرد: طرح تربیتی «آیات رویش» یک کار خالص فرهنگی است که کارشناسی‌شده پیش می‌رود اما باید در یک جا به‌صورت پایلوت و برای تست اجرا شود تا بتوان نتیجه آن را مشخص کرد.



انتهای پیام
captcha