هویت‌بخشی به نوجوانان از اصول مهم کانون‌های مساجد است
کد خبر: 4163983
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور:

هویت‌بخشی به نوجوانان از اصول مهم کانون‌های مساجد است

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده با تأکید بر اهمیت بازخوانی مأموریت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: هویت‌بخشی به نوجوانان از اصول مهم فعالیت‌های راهبردی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشوربه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در دیدار با آیت‌الله حسینی‌بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که امروز 30 مردادماه انجام شد، ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد یک ساله امور مساجد کشور، با اشاره به بازخوانی مأموریت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد، اظهار کرد: همزمان با افزایش فعالیت کانون‌ها باید ارتباط میان روحانیون و هیئت امنا را تقویت کرد تا نوجوانان و جوانان را برای نقش‌آفرینی تمدنی آماده و تربیت کرد.

وی نقش ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را دستیاری فرهنگی امام جماعت در امور مسجد دانست و گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از ظرفیت بالایی در شکل‌دهی به همگرایی فرهنگ دینی برخوردار است. هویت‌بخشی به نوجوانان از اصول مهم فعالیت‌های راهبردی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورای سیاستگذاری کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور بر چشم‌انداز این مجموعه و رویکرد‌های ستادی آن در احیای هویت و کارکرد‌های اصیل مسجد تأکید کرد و گفت: با توجه به چهار مسئله مهم کانون، راهبرد‌هایی در این مسیر تدوین و در فرایند عملیاتی‌سازی قرار گرفته است.

خداداده حضور کادر جوان و نوجوان در مدیریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و نقش دادن به نوجوانان در این مسیر را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: همه‌ کانون‌ها در راستای هویت‌بخشی به نوجوانان، موظف به به‌کارگیری نوجوانان به‌عنوان کادر و عوامل اجرایی کانون هستند.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های خواهران در مساجد ادامه داد: نقش‌آفرینی بانوان در حوزه فرهنگ و هنر بسیار مهم بوده و باید این ظرفیت را بیش از پیش در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب فعال کرد.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر اهمیت توجه به کارویژه‌های متعدد مساجد تأکید کرد و افزود: حضور طلاب و نقش‌آفرینی این عزیزان در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، قطعا تأثیرات بسزایی را در تقویت فرهنگ دینی جامعه خواهد داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود تشکیل هیئت اندیشه‌ورز فضلا و نخبگان حوزوی برای ترسیم دقیق راهبری‌های دینی از بستر مساجد را یکی از جدیدترین رویکرد‌های این مجموعه عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha