فهم قرآن را در بین دانش‌آموزان ترویج دهیم
کد خبر: 4164066
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

فهم قرآن را در بین دانش‌آموزان ترویج دهیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به دانش‌آموزان توصیه کردیم تا شبکه‌ای از بچه‌های قرآنی در کل کشور تشکیل دهند و آغاز کار از دل همین مسابقات قرآنی است، گفت: باید بتوانیم فهم قرآن را در دانش‌آموزان ترویج دهیم تا در زندگی عملی احکام اسلام و دستورات قرآن کریم عملی شود.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به میزبانی استان از مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های پژوهشی در دو بخش پسران و دختران، اظهار کرد: توفیق داشتیم تا میزبان برترین‌های راه یافته به مرحله کشوری چهل و یکمین دوره از مسابقات سراسری دانش‌آموزی در رشته‌های پژوهشی باشیم.

وی افزود: از ۲۷ مردادماه جاری تا ۳ شهریورماه میزبان دانش‌آموزان دختر و پسر راه یافته به مرحله نهایی مسابقات قرآن در رشته‌های پژوهشی هستیم که امروز اختتامیه مسابقات پسران برگزار شد و در روز سوم شهریورماه نیز اختتامیه مسابقات دانش‌آموزان دختر برگزار می‌شود و از ۳۱ مردادماه نیز شاهد رقابت برترین‌های رشته‌های پژوهشی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بخش دختران هستیم.

محمدی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی، گفت: هدفمان از برگزاری مسابقات بحث تربیت دینی دانش‌آموزان است و معتقدیم برگزاری مسابقات صرفاً برای رقابت نیست بلکه رویکرد تربیتی به منظور تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه به دانش‌آموزان توصیه کردیم تا شبکه‌ای از بچه‌های قرآنی در کل کشور تشکیل دهند، تأکید کرد: معتقدم افراد شرکت‌کننده در این مسابقات و هرکس که به نوعی برای قرآن قدمی بردارد، اول است.

وی بیان کرد: در دل همین مسابقات قرآنی است که می‌توانیم فهم قرآن را در بین دانش‌آموزان ترویج دهیم تا در زندگی عملی احکام اسلام و دستورات قرآن کریم عملی شود.

محمدی در پایان با اشاره به اینکه پس از سال‌ها میزبان مسابقات قرآن بودیم، افزود: مسابقات قرآن دانش‌آموزی فرصتی برای کشف استعداد‌های قرآنی فراهم می‌کند و بهترین راه برای تربیت دانش‌آموزان در تراز نظام جمهوری اسلامی فعالیت‌های قرآنی است.

انتهای پیام
captcha