بیش از 10درصد جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بهزیستی هستند
کد خبر: 4164593
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی:

بیش از 10درصد جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بهزیستی هستند

مسعود فیروزی با بیان اینکه بیش از 10درصد جمعیت خراسان رضوی، تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: به صورت کلی حدود 23 هزار نفر در بخش‌های مختلف بهزیستی در مراکز شبانه‌روزی این استان نگهداری می‌شوند.

مسعود فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسعود فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، در نشست خبری دستگاه‌های فرهنگی نمایشگاه دستاوردهای دولت که امروز 1 شهریورماه، در ساختمان شمس برگزار شد، ضمن عرض تبریک هفته دولت خدمت تمامی دولتمردان و مردم ایران، اظهار کرد: سازمان بهزیستی، سازمانی پرمشغله است که بیش از 55 وظیفه و 160 فعالیت را دارا است. همچنین این سازمان مولود انقلاب است، زیرا اولین دستگاه حاکمیتی که با ابتکار شهید فیاض‌بخش و همراهی شهید لواسانی تشیکل شده، سازمان بهزیستی است.

وی تصریح کرد: این سازمان از تجمیع ۱۶ دستگاه و مجموعه غیردولتی و حاکمیتی با هدف خدمت به فرودستان، معلولان، نیازمندان و محرومان شکل گرفته است و در حال خدمت‌رسانی است. خراسان رضوی به عنوان استانی ویژه از جهات جغرافیایی، چیدمان شهرهای متعدد، حاشیه شهر وسیع و با توجه به بارگاه منور حضرت رضا(ع) هدف متفاوتی در حوزه بهزیستی را دنبال می‌کند. 

فیروزی در خصوص تعداد افراد تحت پوشش این سازمان در خراسان رضوی بیان کرد: 142 هزار فرد دارای معلولیت در خراسان رضوی پرونده دارند و همچنین بیش از ۷۰ هزار نفر از نیازمندان، محرومین، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، مردان از کار افتاده و... هم تحت پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند. 

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 10درصد جمعیت این استان تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: این افراد شامل گروه‌های زیادی از مردم جامعه می‌شود. بیش از 6000 فرد دارای معلولیت در 110 مرکز شبانه‌روزی نگهداری و 100 مرکز روزانه معلولین به حدود 4000 فرد دارای معلولیت خدمات روزانه و حرفه‌ای ارائه می‌دهند. همچنین بیش از 1700 فرزند بی‌سرپرست و بد‌سرپرست در 100 خانه‌ فرزندان در خراسان‌رضوی نگهداری می‌شوند. حدودا 30درصد از خانه‌های فرزندان کشور در خراسان‌رضوی است.

وی در خصوص تعداد معتادان این استان، بیان کرد: این آمار و ارقام بالای مربوط به خراسان‌رضوی باعث می‌شود که جامعه هدف خراسان‌رضوی با دیگر استان‌ها تفاوت داشته باشد. میانگین 6هزار معتاد متجاهر در 23 مرکز ماده 16 به صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و علاوه بر آن حدود 5000 معتاد اختیاری در کمپ‌های ماده 15 به صورت شبانه‌روزی درحال درمان هستند. همچنین به صورت کلی حدود 23 هزار نفر در بخش‌های مختلف در مراکز شبانه‌روزی خراسان‌رضوی نگهداری می‌شوند.

فیروزی در خصوص حوزه فعالیت این سازمان افزود: در این سازمان خدماتی را ارائه می‌کنیم که منجر به توانمندسازی و کمک این افراد برای ورود به زندگی مستقل شوند و همچنین در حوزه سلامت اجتماعی هم آنها به حد مطلوبی دست یابند. همچنین قانون بهزیستی را به تنهایی برای ارائه خدمات مؤظف نکرده است و بسیاری از دستگاه‌های دیگر هم در این امر مهم مؤظف هستند.  

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در خصوص موازی‌کاری با کمیته امداد، اظهار کرد: در کمیته امداد و بهزیستی هیچگاه موازی‌کاری رخ نمی‌دهد، زیرا هیچ فردی نمی‌تواند هم در مجموعه‌ سازمان بهزیستی تحت پوشش باشد و هم از خدمات سازمان کمیته امداد استفاده کند.

انتهای پیام
captcha