۳۹۰۰ نفر با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی صاحب شغل می‌شوند
کد خبر: 4164596
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶

۳۹۰۰ نفر با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی صاحب شغل می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در هفته دولت سال جاری ۵۷ پروژه افتتاح و پنج پروژه کلنگ‌زنی می‌شوند که در مجموع این طرح‌ها برای سه هزار و ۹۵۴ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

نشست خبری جواد کرمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، جواد کرمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، ۱ شهریور در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری ۵۷ پروژه افتتاح و پنج پروژه کلنگ‌زنی می‌شوند که در مجموع این طرح‌ها برای سه هزار و ۹۵۴ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد که از این تعداد دو هزار و ۴۰ مورد اشتغال برای پروژه‌های افتتاحی و یک هزار و ۹۱۰ مورد برای طرح‌های کلنگ‌زنی است.

وی با بیان اینکه مجموع میزان سرمایه‌گذاری برای طرح‌های هفته دولت ۱۲ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان است، افزود: امسال از نظر تعداد پروژه‌های هفته دولت شاهد افزایش رشد ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: سهم شهرستان‌های استان از پروژه‌های هفته دولت ارومیه با ۲۱ مورد، اشنویه با ۳، بوکان با ۸ مورد، پیرانشهر با ۳ مورد، تکاب با ۱ مورد، چایپاره با ۲، خوی و مهاباد هر کدام با ۶ مورد، میاندوآب با ۵ مورد، نقده با ۳ مورد بیشترین سهم‌ها را داشته و بقیه  شهرستان‌ها هر کدام ۱ پروژه افتتاحی دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان صادرات از گمرکات استان ۱ میلیارد و ۹۱۹ میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: امسال این میزان به ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون دلار رسیده که از نظر ارزش ریالی ۱۲ درصد و از نظر ارزش وزنی ۲۸ درصد افرایش داشته است و عمده صادرات از گمرگات استان شامل محصولات کشاورزی، گاز طبیعی، تریلی و تانکر و صنایع دستی هستند.

انتهای پیام
captcha