مردم باید ارزانی را در سفره‌های خود احساس کنند
کد خبر: 4164863
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

مردم باید ارزانی را در سفره‌های خود احساس کنند

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه دولت در کنترل نقدینگی موفق بوده اما در تورم موفقیت کمی داشته است، گفت: مردم هنوز بر سر سفره خود ارزانی را احساس نکرده‌اند و اگر مردم ارزانی یا ثبات قیمت را مشاهده کنند در آن صورت می‌توان گفت دولت قوی است.

حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآب ۳ شهریور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به هفته دولت و با بیان اینکه باید قضاوت منصفانه داشت، اظهار کرد: در دو سال گذشته دولت سیزدهم اقداماتی انجام داده که قابل‌توجه و تحسین بوده است.

امام‌جمعه میاندوآب مدیریت و حضور میدانی را از اقدامات و رویکردهای مهم دولت برشمرد و افزود: سفر رئیس و هیئت دولت به ۳۱ استان در یک سال اول دولت حرکتی عظیم و امری بی‌سابقه و رکوردشکنی بود که در هیچ دولتی شاهد آن نبوده‌ایم.

وی گفت: برخلاف دولت‌های گذشته که در حوادث و بلایای طبیعی مردم و دستگاه‌های انقلابی حضور یافته و سپس دولت حضور می‌یافت، در دولت سیزدهم نخستین گروهی که در حوادث حضور می‌یابد، دولتی‌ها و مسئولان دولتی هستند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده به سیاست خارجی و دیپلماسی دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: سیاست خارجی منطقه محور دولت سیزدهم قابل‌تقدیر بوده که همین ارتباط منطقی و گسترش روابط با همسایگان سبب ایجاد اقتدار، ثبات و امنیت است.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای که در تاریخ بی‌سابقه بود، عضویت در کشورهای بریکس و شکست تحریم‌ها از نتایج این اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه ریلی و راه نیز اقدامات قابل‌توجهی انجام‌گرفته است، افزود: این اقدامات ایران را به یکی از مهم‌ترین کشورهای ترانزیتی غرب به شرق و شمال به جنوب تبدیل می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: افزایش فروش نفت، آزادسازی منابع بلوکه ایران در کشورهای مختلف، افزایش کشت و تولید غلات و کاهش نیاز کشور به واردات گندم، توجه به اینترنت و افزایش سرعت آن، کاهش مشکلات ناشی از قطعی برق که در دولت قبل شاهد بودیم و عدم قرض پول از بانک مرکزی از دیگر اقدامات قابل‌توجه دولت سیزدهم است.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به اینکه علی‌رغم این موفقیت‌ها، مشکلاتی نیز داریم که آنها را کتمان نمی‌کنیم، تصریح کرد: دولت باید عملکرد خود را تبیین و برای مردم آگاه‌سازی کند.

وی با بیان اینکه دو نقد مهم نیز به دولت سیزدهم داریم، اظهار کرد: از دولت توقع داریم که شعار دولت انقلابی و قوی را عملیاتی کند.

حسن‌زاده با بیان اینکه دولت قوی آن است که نیروها و مسئولان را خودش انتخاب کند، افزود: به‌عنوان دوستدار دولت آرزو و درخواست داریم که دولت اقتدار داشته و اجازه مزاحمت دیگران را ندهد چرا که قوه مجریه وظیفه دارد خودش نقش ایفا کرده و اجازه ورود دیگران را ندهد که در این زمینه دولت ضعف دارد.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: اسم این موضوع تعامل نیست؛ بلکه زورگویی است و از دولت انقلابی توقع قوی‌بودن را داریم همچنان درگذشته نیز این درخواست را داشتیم که از مسئولان خود پشتیبانی کند.

وی با اشاره به اینکه دولت در کنترل نقدینگی موفق بوده؛ اما در تورم موفقیت کمی داشته است، افزود: مردم هنوز بر سر سفره خود ارزانی را احساس نکرده‌اند و اگر مردم ارزانی یا ثبات قیمت را مشاهده کنند در آن صورت می‌توان گفت دولت قوی است.

حسن‌زاده اظهار کرد: اگر این دو موضوع حل شود در آن صورت دولت آقای رئیسی از دولت‌های موفق و انقلابی خواهد بود و هم مردم و هم مسئولان حمایت خواهند کرد.

امام‌جمعه میاندوآب هم چنین در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به ایام سفر زیارت اربعین حسینی، افزود: مرز تمرچین باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی و موقعیت از بهترین فضا و مکان برخوردار بوده و زائران اربعین از این مرز برای سفر اربعین استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha