روایت یک مجموعه مهدوی که با تلاش جوانان پاگرفت
کد خبر: 4164930
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱

روایت یک مجموعه مهدوی که با تلاش جوانان پاگرفت

مدیر مجموعه مهدی‌یاران خراسان‌جنوبی با تأکید بر سپردن کار به جوانان و ذهن‌های خلاق آنان در این مجموعه گفت: هرگاه جوانان را از متن هیئت دور کردیم باید مراقب آسیبب‌هایی باشیم که ناشی از جداماندن قشر عظیمی از جامعه از فرهنگ اهل بیت(ع) است.

حجت کفاشی، مدیر مجموعه مهدی یاران خراسان‌جنوبیحجت کفاشی، مدیر مجموعه مهدی‌یاران خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص فعالیت‌های این مجموعه در محرم و صفر و پیشینه فعالیت‌ها اظهار کرد: مجموعه مهدی‌یاران در طول 10 سال در حوزه‌های مختلف ترویج فرهنگ مهدوی فعالیت دارد و معتقد است تمام فعالیت‌ها را می‌توان در زیر سایه ظهور تعریف کرد.

وی با اشاره به فعالیت در بخش‌های گروه‌های جهادی، خیریه، آموزشی و امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: اکنون پس از 10 سال تلاش و توجه به سنین مختلف، این مجموعه به یک مجتمع فرهنگی مذهبی تبدیل شده و حدود دو سال است در حوزه هیئت‌داری نیز ورود پیدا کرده است.

مدیر مجموعه مهدی‌یاران خراسان‌جنوبی با بیان اینکه معتقدیم می‌توان بین حقیقت واقعه کربلا و همچنین مفهوم ظهور ارتباط برقرار کرد، افزود: اکنون که در زمان امامی هستیم که آخرین حجت الهی است باید برای زمینه‌سازی ظهورش تمام تلاش خود را انجام دهیم. تمام فعالیت‌ها مردم‌پایه انجام می‌شود و افتخار ما این است که نخستین هیئت مذهبی مهدوی در استان هستیم و در واقع سعی داریم معارف را برای رسیدن به مفهوم ظهور تلفیق و همگرا کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما پیوستن تمام سنین و سلیقه‌ها به هیئت مهدوی است، تصریح کرد: در مجموعه مهدی‌یاران واحدهای مختلفی فعالیت دارند که مسئولیت تمام آن‌ها با جوانان است و معتقدیم در سن جوانی باید برای انتقال مفاهیم ظهور تلاش کرد و این تلاش باید یک همگرایی مضاعف باشد، چراکه جوانی سن توجه به اندیشه‌هاست و انتظار بیشتری برای انتقال مفاهیم وجود دارد.

مدیر مجموعه مهدی‌یاران خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ذهن جوان پر از خلاقیت و نوآوری است و ما از این خلاقیت‌ها در راستای نشر معارف بهره می‌بریم، ادامه داد: سعی کرده‌ایم هیئت و تمام فعالیت‌های مجموعه را با توجه به نیازهای زمان پیش ببریم و این در واقع در فکر و ذهن ماست تا بتوانیم افراد بیشتری را به این سمت جذب کنیم.

کفاشی با بیان اینکه یکی از خلاقیت‌ها توجه به کودکان و ایجاد موکب کودکان در هیئت عزاداری است که البته به این سنین نیز مسئولیت‌هایی را واگذار کرده‌ایم، تصریح کرد: سپردن کار به دست کودکان، ذهن آنان را برای انتقال مفاهیم در زمان بزرگسالی و فعالیت در این زمینه آماده خواهد کرد.

هیئت عزاداری مهدی یاران خراسان‌جنوبی

وی بیان کرد: فراموش نکنیم هر چقدر در هیئت اهل بیت(ع) افراد بیشتری با سلیقه‌ها و سنین متفاوت‌تر جذب کنیم، موفق‌تر خواهیم بود، چراکه ترویج سبک زندگی ائمه اطهار(ع) تنها با یک فکر و زبان عملیاتی نمی‌شود؛ بلکه ما به خلاقیت‌‌های مختلف و استفاده از ذهن‌های جوانان و نوجوانان برای کار فرهنگی و ترویج یک کار خوب نیاز داریم.

مدیر مجموعه مهدی‌یاران خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هرگاه جوانان را از متن هیئت دور کردیم باید مراقب آسیب‌هایی باشیم که ناشی از جداماندن قشر عظیمی از جامعه از فرهنگ اهل بیت(ع) است. آسیب‌هایی چون جذب جوانانمان به افکار و فعالیت‌های منفی که البته ما در این امر مقصریم، چراکه راه‌های جذب جوانان را به هیئت عزاداری که یکی از آن‌ها مسئولیت دادن و اعتماد است را فرا نگرفته‌ایم.

کفاشی با بیان اینکه مجموعه مهدی‌یاران تلاش خود را برای انتقال مفاهیم ظهور با تلاش جوانان ادامه خواهد داد، یادآور شد: یادمان باشد مؤسسات فرهنگی نقش مهمی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) دارند و این کار با جوانان و استفاده از فکر و نظر آنان و مسئولیت دادن به ایشان آسان‌تر است.

انتهای پیام
captcha