تربیت ۳۳۸ بانوی حافظ کل در جامعة القرآن سمنان
کد خبر: 4164967
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

تربیت ۳۳۸ بانوی حافظ کل در جامعة القرآن سمنان

مدیر عامل مؤسسه جامعة القرآن‌ کریم اهل بیت شعبه بانوان سمنان گفت: بزرگترین افتخار این مؤسسه تربیت 338 حافظ کل قرآن کریم است.

محترم میرحاج مودیر عامل موسسه جامعه القرآن کریم سمنان

محترم میرحاج، مدیر عامل مؤسسه جامعة القرآن‌کریم اهل بیت شعبه خواهران سمنان در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه این مؤسسه از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: قریب به 20 سال است که در رشته‌های مختلف قرآن، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، مفاهیم قرآن، تحدید و ترتیل، قرائت و تحقیق و تفسیر و احکام قرآن کریم فعالیت دارد.

وی افزود: دوره‌های آشنایی با علوم قرآنی جهت شرکت در آزمونهای کارشناسی و کارشناسی ارشد از فعالیتهای شاخص مؤسسه است که در این راستا بزرگترین افتخار این مؤسسه تربیت 338 حافظ کل قرآن کریم است و تعداد زیادی حافظ 20، 15، 10 و 5 جزء قرآن کریم می‌باشند.

میرحاج با اشاره به اینکه این مؤسسه در طول دوره حفظ قرآن و شرکت فعالان قرآنی برگزاری مسابقات قرآن کریم در تمامی رشته‌ها، برگزاری محفل انس با قرآن کریم را جهت ایجاد انگیزه انجام داده است، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های تربیت مربی در تمامی رشته‌ها برای مربیان جهت توانمندسازی از دیگر اقدامات این مؤسسه است.

مدیر عامل مؤسسه جامعة القرآن‌کریم اهل بیت شعبه خواهران سمنان یادآور شد: برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی مشهد، قم و کربلا، اهدای جوایز و تجلیل از حافظان قرآن کریم، تجلیل ویژه از نوجوانان و حافظان نوجوان، آموزش دروس عربی برای شرکت حافظان کل در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن‌کریم، شرکت و قبولی تعداد زیادی از حافظان در آزمون ارشد و دریافت مدرک لیسانس علوم قرآنی از اقدامات مهم و شاخص این موسسه در زمینه ترویج علوم و مفاهیم قرآنی است.

میرحاج با تأکید بر اینکه مسئولان برای حل مشکلات شهر باید توجه ویژه‌ای به مراکز قرآنی داشته باشند، متذکر شد: زیرا این مراکز نوری برای شهر محسوب می‌شوند و قرآن می‌تواند مردم را جهت‌دهی و هدایت کند و سبب کم شدن مشکلات  اجتماعی شود.

انتهای پیام
captcha