عشق و ارادت به سیدالشهدا(ع) مراسم اربعین را پرشور کرده است
کد خبر: 4165336
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

عشق و ارادت به سیدالشهدا(ع) مراسم اربعین را پرشور کرده است

آیت‌الله علما با تأکید بر مردمی شدن برنامه‌های ملی و مذهبی، گفت: مردم به واسطه عشق و ارادت به حضرت سیدالشهدا(ع) در مراسم اربعین حضوری فعال دارند.

آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و برنامه‌های دهه آخر ماه صفر که با حضور برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد با اشاره به مردمی شدن برنامه‌های ملی و مذهبی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی تأکید کرد و افزود: مردم به واسطه عشق و ارادتی که به حضرت سیدالشهدا(ع) دارند در مراسم اربعین حضوری فعال دارند.

وی با اشاره به اینکه اسلام با شعائر زنده و تقویت می‌شود، گفت: قرآن کریم تأکید بر زنده بودن شعائر دارد و لذا باید حضور مردم برای زنده نگاه داشتن شعائر پر رنگ باشد.

آیت‌الله علما تصریح کرد: دنیا متحیر از جمعیت حاضر در اربعین حسینی(ع) است که بدون دخالت دولت‌ها مردم خودجوش حضور می‌یابند و این نشان از عظمت امام حسین(ع) دارد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: عزاداری برای امام حسین(ع) از جانب علمای ما همواره توصیه شده و بر حفظ آن تأکید داشته‌اند، لذا این عظمت باید حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه در گذر تاریخ واقفان بلند همت کرمانشاه همواره نسبت به زائران امام حسین(ع) عنایت داشته‌اند، گفت: ما باید این سنت را به خوبی حفظ کنیم و به آیندگان منتقل کنیم زیار اربعین تنها مختص به سیدالشهدا(ع) است.

انتهای پیام
captcha