افتخارات سازمان قرآنی دانشگاهیان نتیجه «کار جهادی» است
کد خبر: 4165484
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه:

افتخارات سازمان قرآنی دانشگاهیان نتیجه «کار جهادی» است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از ابتدا تاکنون نام سازمان را با خود به همراه داشته است اما هیچ‌گاه به صورت اداری کار نکرده و اعضا و کارکنان آن همواره با روحیه جهادی فعالیت کرده‌اند؛ چراکه با این بودجه‌های محدود اداری، نمی‌توان همچون این سازمان اقداماتی چنین اثرگذار و مهم انجام داد.

افتخارات سازمان قرآنی دانشگاهیان نتیجه «کار جهادی» استبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت همراه امروز، ششم شهریورماه از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا بازدید کرد. در این دیدار همچنین، حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، سیدمحمدجواد آل احمد، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی،‌ مجید جعفری، معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و رضا سلامت‌پناه، معاون دبیرخانه شورای توسعه فرهنگی قرآنی نیز حضور داشتند.    

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی در این بازدید اظهار کرد: بنده با سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بیگانه نیستم و از قدیم‌الایام با این نهاد قرآنی و فرهنگی آشنا بودم. این مجموعه قرآنی از ابتدا تاکنون نام سازمان را با خود به همراه داشته است اما هیچ‌گاه به صورت اداری کار نکرده و اعضا و کارکنان آن همواره با روحیه جهادی فعالیت کرده‌اند. امروز نمی‌توان با بودجه‌های محدود اداری، همچون مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور اقداماتی چنین اثرگذار و مهم انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه ادامه داد: امروز برخی نهادها و سازمان‌های مختلف نام قرآن را به دنبال خود یدک می‌کشند اما کاملاً اداری عمل می‌کنند ولی مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور واقعاً همانند یک دانشگاه و پژوهشگاه عمل کرده و به حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و نیازهای روز جامعه ورود کرده است که از آن جمله می‌توان به آسیب‌های اجتماعی و ... اشاره کرد.


بیشتر ببینید:‌

بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سازمان قرآنی دانشگاهیان


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اقدامات بزرگی در این مجموعه قرآنی انجام شده است، گفت: امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد تا فعالیت‌های این سازمان با قدرت و قوت بیشتر پیش رود. همچنین، این مجموعه باید تلاش کند تا از فعالیت‌ها و پژوهش‌هایی که نهادهای دیگر نیز انجام داده‌اند، استفاده کند که از این پژوهش‌ها می‌توان به بحث علوم انسانی قرآن‌بنیان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: امروز انجمن‌ها و حوزه‌های علمی با فعالیت‌هایی که داشته‌اند، مقالات و کتاب‌های مختلف در حوزه علوم قرآنی را شناسایی کرده‌اند که مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور می‌تواند از این ظرفیت به خوبی بهره‌برداری کند. یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که برای دستیابی به چند مقاله درخور و علمی باید تلاش کرد و میلیون‌ها تومان هزینه کرد؛ درحالی که می‌توان از وجود ده‌ها مقاله علمی و کار شده در حوزه قرآن و رشد، حوزه‌های اجتماعی، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و ... استفاده کرد. 

دبیر شورای علی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عرب‌ها نیز ‌اقدامات متعددی در این حوزه انجام داده‌اند، تصریح کرد: کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی نیز بسیار غنی است و باید از ظرفیت آن استفاده کرد. به یاد دارم که طی آخرین بازدید خود از ایکنا که به حدود 15 سال پیش بازمی‌گردد، دوستانی در حوزه علم و قرآن فعالیت می‌کردند یعنی به قرآن از دیدگاه علوم تجربی و طبیعی می‌پرداختند. همان زمان نیز تذکر دادم که بیش از آنکه به بحث علوم قرآنی و طبیعی بپردازیم، مهم این است که با چه متدولوژی می‌خواهیم از قرآن در حوزه طبیعی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه بیان کرد: البته چند متدولوژی در این زمینه وجود دارد که همگی آن‌ها نیز صحیح نیستند و باید مراقب باشیم از روش‌های غلطی که سر از التقاط ‌قرآنی درمی‌آورد، پرهیز کنیم که البته این موضوع نیازمند بحث و بررسی فراوان است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از رئیس جهاددانشگاهی به دلیل حمایت از فعالیت‌های قرآنی و مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، از بانیان نام‌گذاری سالن کنفرانس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به نام شهید حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی قدردانی کرد.  

افتخارات سازمان قرآنی دانشگاهیان نتیجه «کار جهادی» است

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم کارت خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سوی حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی و محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا به حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه اهدا شد.

انتهای پیام
captcha