تدوین پیوست قرآنی؛ لازمه توفیق برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف
کد خبر: 4165503
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
حسن مسلمی‌نائینی تأکید کرد؛

تدوین پیوست قرآنی؛ لازمه توفیق برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف

رئیس جهاددانشگاهی بر لزوم تدوین پیوست قرآنی در عرصه‌های مختلف تأکید و آن را لازمه توفیق برنامه‌ریزی‌‌‌ها در کشور دانست.

ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در حوزه‌های فناوری و علمی جهاددانشگاهیبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت همراه امروز، ششم شهریورماه از مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا بازدید کرد. در این دیدار علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی، سیدمحمدجواد آل احمد، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مجید جعفری، معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، علیرضا کلانترمهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و رضا سلامت‌پناه، معاون دبیرخانه شورای توسعه فرهنگی قرآنی و محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور نیز حضور داشتند.

حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی طی سخنانی در این دیدار بر لزوم در نظر گرفتن پیوست قرآنی در فعالیت‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و  فرهنگی تأکید کرد و گفت:‌ این سؤال مطرح می‌شود که چرا پس از گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی، جامعه به وضعیتی که امروز در خیابان مشاهده می‌کنیم، دچار شده است؟ این مسئله نشان می‌دهد که بنده و امثال بنده در این زمینه کم‌کاری کرده‌ایم.  

مسلمی‌نائینی با بیان اینکه این وضعیت نیازمند فکر و اندیشه‌ای اساسی است، تصریح کرد: برخی در این زمینه این‌گونه مطرح می‌کنند که در این مسیر تنها بوده و نمی‌توانیم به تنهایی کارهای بزرگ کل کشور را پوشش دهیم. در پاسخ به این افراد باید بیان کرد که پیامبر(ص) نیز به تنهایی توانست جامعه عرب جاهلی را به توسعه و تعالی رسانده و یک جامعه نمونه بسازد.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: امام خمینی(ره) نیز پیش از انقلاب توانست به تنهایی مسیر حق را پیش برده و انقلاب را به ثمر برساند. وضعیت فرهنگی جامعه در دوران پیش از انقلاب اسلامی بسیار ناخوشایند بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی، گویی تحول و معجزه‌ای در این حوزه رخ داد. مشکلات امروز نیز به توفیق الهی حل خواهد شد و مقام معظم رهبری بر این موضوع صحه گذارده‌اند.  

مسلمی‌نائینی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی ما در این زمینه رسیدگی به موضوعات قرآنی است، تصریح کرد: امروز نیازمند آن هستیم که فرهنگ قرآنی را حتی در فعالیت های مدیریتی و اجرایی کشور جاری کنیم. اگر چنین شرایطی ایجاد نشود، وجدان کاری حقیقی نیز وجود نخواهد داشت. امروز برخی پروژه‌های فنی ناقص است و برای بهره‌گیری و استفاده بهینه از این پروژه‌ها نیازمند پیوست قرآنی هستیم. 

وی با بیان اینکه حوزه‌های مختلف جهاد نیز امروز نیازمند پیوست قرآنی است، اظهار کرد: اگر امروز فعالیت‌های پزشکی جهاددانشگاهی تأثیرگذار و ماندگار شده، به برکت فعالیت‌های قرآنی و باورهای دینی افرادی همچون مرحوم کاظمی آشتیانی است.

رئیس جهاددانشگاهی در پایان سخنان خود تصریح کرد: باید سعی کنیم تا قرآن و فرهنگ قرآنی را در حوزه‌های مختلف جهاددانشگاهی ترویج کنیم.      

انتهای پیام
captcha