خبرگزاری ایکنا ظرفیت بی‌نظیری برای توسعه فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 4165634
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

خبرگزاری ایکنا ظرفیت بی‌نظیری برای توسعه فرهنگ قرآنی است

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایکنا آذربایجان غربی گفت: خبرگزاری ایکنا یک ظرفیت بی‌نظیر برای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور است.

مهدی قبادی رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیروبه‌‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ۶ شهریور، مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو از شعبه استانی خبرگزاری ایکنا و ایسنا در آذربایجان غربی بازدید و با خبرنگاران این رسانه گفت‌وگو کرد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو در این بازدید اظهار کرد: خبرگزاری ایکنا یک ظرفیت بی‌نظیر برای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور است و امروز بنده توفیق حضور در نیروهای جهادی این مجموعه را پیدا کردم.

مهدی قبادی با اشاره به اینکه تبلور کار جهادی را می‌توان در خبرگزاری ایکنا مشاهده کرد، افزود: خبرنگاران این خبرگزاری بدون حاشیه به فعالیت‌های خود ادامه داده و چراغ روشنی برای هدایت فرهنگی و معنوی کشور هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی وزارت نیرو ادامه داد: تاکنون ۱۴ دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان و ۱۷ دوره مسابقات ویژه فرزندان کارکنان این وزارت‌خانه برگزار شده است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو تصریح کرد: از آبان سال گذشته تاکنون ۱۳ هزار نفر از کارکنان و فرزندان وزارت نیرو در مسابقات قرآنی شرکت کردند که از این تعداد ۶۵۰۰ نفر را کارکنان و ۶۷۰۰ نفر را فرزندان کارکنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری محافل انس با قرآن یکی از موارد مهم در دستور کار وزارت نیرو با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر اهتمام به برگزاری جلسات و محافل قرآنی است، اضافه کرد: با اقدامات انجام شده در این حوزه وزارت نیرو دستگاه برتر قرآنی کشور انتخاب شده است.

قبادی گفت: پس از حادثه فجیع قرآن‌سوزی در سوئد مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو در نظر گرفت تا محافل انس با قرآن با هدف رواج قرآن‌دوستی را در شرکت‌های تابعه سراسر کشور برگزار کند و در این راستا در دهه ولایت سال جاری ۱۵ مورد محفل انس با قرآن برگزار شد که آذربایجان غربی در این عرصه پیشتاز بوده است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو بیان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن در طول ماه صفر و ربیع‌الاول در شرکت‌های تابعه وزارت نیرو همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: همان‌طور که ایشان می‌فرمایند: یکی از دلایل توهین به قرآن دوری ما از آن است که برای جاری ساختن قرآن در زندگی در ابتدا باید حلاوت و شیرینی قرائت قرآن در جامعه تجربه شود که برگزاری محافل انس با قرآن چنینی هدفی را دنبال می‌کنند. 

قبادی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین وزارت نیرو و جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در قالب این تفاهم‌نامه می‌توان برای ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در جامعه همکاری کرد و نیز جهاد دانشگاهی با انجام افکارسنجی می‌تواند میزان مطالبه و رضایتمندی مردم نسبت به برنامه‌های وزارت نیرو در راستای فرهنگ‌سازی الگوی مصرف را ارزیابی کند.

انتهای پیام
captcha