روزانه مصرف ۹۰۰ هزار لیتر سوخت کاهش یافت
کد خبر: 4165637
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
با اجرای طرح کدینگ در کرمان،

روزانه مصرف ۹۰۰ هزار لیتر سوخت کاهش یافت

استاندار کرمان با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت از هفته گذشته طرح کدینگ به اجرا در آمده است، گفت: در چهار روز نخست شهریور، مصرف سوخت سه میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر یعنی روزانه ۹۰۰ هزار لیتر کاهش پیدا کرده است.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ششم شهریورماه در جلسه شورای اداری کرمان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به افتتاح بیش از یک هزار و ۱۰۰ طرح با اعتبار ۲۷ و نیم همت در هفته دولت در استان، گفت: نرخ رشد اقتصادی استان کرمان به دلیل وجود معادن همیشه مثبت بوده است.

وی افزود: رتبه فضای کسب و کار استان از سال گذشته تاکنون ۱۵ پله‌ رشد داشته است. همچنین کرمان رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرده است. در حوزه گردشگری نیز رشد ۷۹ درصدی ورود گردشگر در سه ماهه نخست امسال به استان کرمان را شاهد بودیم.

فداکار با اشاره به آغاز طرح ساماندهی اتباع خارجی در استان کرمان، اظهار کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت از هفته گذشته طرح کدینگ به اجرا در آمده و در چهار روز نخست شهریور، مصرف سوخت سه میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر یعنی روزانه ۹۰۰ هزار لیتر کاهش پیدا کرده است.

استاندار کرمان در پایان گفت: مصرف سوخت به شدت کنترل خواهد شد و کارت‌های مهاجر به تدریج از چرخه خارج می‌شود. برای مسافران پمپ‌های خاصی در نظر گرفته شده و بخش زیادی از مشکل حل خواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم ساماندهی اتباع خارجی تأکید کرد و با بیان اینکه اصلاح قانون اتباع، جمع‌بندی و طرح سازمان ملی مهاجرت نهایی شده است، گفت: استان کرمان به شدت با موضوع اتباع درگیر است و ۱۰ درصد جمعیت استان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: دستگاه قضایی و سازمان‌های مربوط به اتباع نظرات خود را ارائه دهند تا در طرح سازمان ملی مهاجرت لحاظ شود. همچنین پیشنهاد می‌شود یک سامانه فعال شود تا اطلاعات لوایح و طرح‌های مطرح شده در مجلس را بارگذاری کنیم تا همه مدیران در جریان قرار بگیرند.

پورابراهیمی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در کمیسیون اقتصادی مجلس برای افزایش اختیارات استان‌ها، بر لزوم همکاری بیشتر با سرمایه‌گذاران تأکید کرد و ادامه داد: برای احداث نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی در راین ۹ ماه پیگیری کردیم و در حوزه محیط زیست که باید حامی باشد، مشکل ایجاد شده در حالی که نیروگاه آلایندگی زیست محیطی ندارد و باید از این طرح‌ها استقبال شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام اداره کل اطلاعات استان کرمان در مقابله با تروریسم، اظهار کرد: این عزیزان ریشه جریان بزرگ تروریستی که هماهنگ با رژیم صهیونیستی بود را زدند. کسانی که می‌خواستند در کرمان و دیگر نقاط کشور اقدامات خرابکارانه انجام بدهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان ضمن تقدیر از مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: این عزیزان بلای بزرگی را از کشور دور کردند و ما طی نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست تقدیر از نیروهای اداره کل اطلاعات استان را دادیم.

انتهای پیام
captcha