کسب 7 رتبه کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز توسط دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4165892
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

کسب 7 رتبه کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز توسط دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از درخشش دانش‌آموزان استان در مرحله نهایی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور با کسب هفت عنوان برتر خبر داد.

علی سرزهی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیعلی سرزهی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در خصوص جدیدترین موفقیت‌های قرآنی دانش‌آموزان استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ۳۶ نفر از دانش‌آموزان برگزیده استانی به مرحله نهایی کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز راه یافتند.
 
وی از درخشش دانش‌آموزان استان در مرحله نهایی چهل‌‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور با کسب هفت عنوان برتر خبر داد و افزود: فاطمه بشارتی و عطیه عزیزی در رشته حفظ کل، موفق به کسب رتبه اول بخش رشته‌های آوایی شدند. همچنین مقام پنجم ۲۰ جزء قرآن کریم در بخش رشته‌های آوایی توسط دانش‌آموز حسن کهرمی کسب شد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین دانش‌آموزان ابراهیم خسروی نوغاب و  علیرضا بیدسکی به ترتیب موفق به کسب رتبه چهارم در رشته انشاء نماز و رتبه پنجم رشته احکام در بخش رشته‌های پژوهشی شدند.
 
سرزهی برگزاری چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز را گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز در بین نسل جوان و نوجوان دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان، عارفه فلسفی و ستايش غفوری نسب در رشته گفتمان مهدوی، بخش پژوهشی به‌ عنوان پنجم کشور دست یافتند.
 
وی با بیان اینکه مرحله کشوری این دوره از مسابقات در بخش آوایی به میزبانی خراسان‌رضوی و در بخش پژوهشی به میزبانی استان کرمانشاه از ۱۵ مرداد تا سوم شهریورماه برگزار شد، گفت: محتوای مسابقات حوزه قرآن، عترت و نماز از مطالب کتب درسی و به‌صورت جزوه در شیوه‌نامه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز گذاشته شده است. 
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای ایام فراغت تابستان نیز در حوزه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز، کلاس‌های آموزشی قرآن در سطوح مختلف و سایر فعالیت‌های مربوط در مرکز دارالقرآن شهرستان‌ها و مناطق استان برنامه‌ریزی شد. در این کلاس‌ها فاکتور مهم تقاضای دانش‌آموزان و اولیا در طول سال تحصیلی درنظر گرفته شد و برای سال تحصیلی نیز محتواسازی و برگزاری مسابقات براساس نیاز دانش‌آموزان را پی خواهیم گرفت.
انتهای پیام
captcha