خسارت سنگین سیل در روستاهای اهر
کد خبر: 4165963
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

خسارت سنگین سیل در روستاهای اهر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی، از خسارت سنگین سیل به برخی روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: امدادگران به ۳۰ خانوار حادثه‌دیده امدادرسانی کردند و سرنشینان یک خودروی گرفتار در سیل را نیز نجات دادند.

سیل اهربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی، امروز، هشتم شهریورماه، در جمع خبرنگاران، از خسارت سنگین سیل به برخی روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: امدادگران به ۳۰ خانوار حادثه‌دیده امدادرسانی کردند و سرنشینان یک خودروی گرفتار در سیل را نیز نجات دادند.

وی افزود: تیم‌های امدادی هلال احمر شهرستان اهر از اولین ساعات وقوع این حادثه به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و هم اکنون این جمعیت چهار تیم امدادی به مناطق مختلف روستایی اهر اعزام کرده است که براساس نیاز مناطق سیل‌زده، تیم‌های امدادی استان هم به گروه‌های امدادرسانی در منطقه اضافه می‌شوند.

منجم افزود: هم اکنون تیم‌های امدادی اعزامی در برخی روستاها از جمله آذغان، قلندر، کاسانا و ساری لار در حال امدادرسانی هستند و در مسیر جاده کلیبر به اهر نیز با تلاش امدادگران یک خودرو با سرنشینان آن، از سیلاب نجات داده شده است.

عباس جهانگیری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اهر، گفت: در اثر بارش شدید باران و تگرگ شب گذشته در برخی مناطق شهرستان اهر متأسفانه به برخی از خانه‌ها، خودروها و سایر لوازم روستائیان این شهرستان خسارت وارد شد که با حضور به موقع امدادگران جمعیت هلال احمر این شهرستان امدادرسانی به سیل‌زدگان سرعت بیشتری گرفت.

وی با اشاره به اینکه بارش شدید شبانگاهی باعث وقوع سیل در برخی مناطق شهری و روستایی شهرستان اهر شد، افزود: متأسفانه بیشترین خسارت در روستاهای ساری سولی، خیارلو، قلندر، رواسجان، آذغان، کسانق و کرداحمد گزارش شده بود که امدادگران بلافاصله برای امدادرسانی در این مناطق حضور یافتند.

جهانگیری همچنین از مسدود شدن برخی جاده‌های روستایی در اثر ریزش سنگ از ارتفاعات نیز خبر داد و گفت: در اثر بارش شدید و در پی آن، ریزش سنگ متأسفانه بیشتر جاده‌های روستایی شهرستان مسدود هستند که از همشهریان می‌خواهیم تا باز شدن کامل جاده‌ها از تردد در این مسیرها جداً خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha